حمایت ۱۵۰میلیون ریالی از مراکز قرآنی سمنان
کد خبر: 3707432
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

حمایت ۱۵۰میلیون ریالی از مراکز قرآنی سمنان

گروه فعالیت های قرآنی- کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از حمایت مالی از مراکز قرآنی استان به میزان 150 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی رضائی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 1 اردیبهشت  با اشاره به اینکه در راستای حمایت ازمراکز قرآنی استان مبلغ یکصدو پنچاه میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده بود که به حساب آنها واریز شد اظهار کرد:  این حمایت در دو بخش مؤسسات قرآنی و خانه های قرآنی در نظر گرفته شده  که مبلغ یکصد میلیون ریال بابت حمایت از ۱۰ مؤسسه قرآنی فعال و مبلغ پنجاه میلیون ریال نیز بابت حمایت از خانه های قرآن شهری و روستایی اختصاص داده شده است.

کارشناس امور قرآنی استان سمنان با بیان این که حمایت مالی و اعتباری از مؤسسات و مراکز قرآنی موجب رشد و تعالی بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان در زمینه علوم قرآنی خواهد بود افزود: در سال گذشته نیز تعداد ۲۷ مرکز قرآنی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال مورد حمایت مالی قرار گرفتندکه از این میزان مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال سهم مؤسسات قرآنی و ۸۰ میلیون ریال سهم خانه های قرآن شهری و رو ستایی بوده است.

رضایی بااعلام این خبر که اداره امور قرآنی استان علاوه بر حمایت مالی از مراکز قرآنی حمایت برنامه ای نیز در دستور کار خود دارد یاداور شد: برنامه های اجرایی اداره امور قرآنی در دو حوزه آموزش اعم از آموزشهای عمومی و تخصصی قرآن کریم و حوزه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی شامل محافل انس باقرآن در مناسبتهای مذهبی، کرسی های ثابت تلاوت قرآن کریم و... است که جهت تقویت و توانمند سازی مراکز قرآنی برنامهای مذکور به مراکز قرآنی استان واگذار می‌شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۸ مرکز قرآنی دارای مجوز از مراکز ذیصلاح در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد ۵۴ مؤسسه قرآنی و تعداد ۶۴ خانه قرآن شهری و روستایی می باشند که در دوسال گذشته ۴۲ مرکز مورد حمایت مالی قرار گرفته اند که حمایت از بقیه مراکز در دستور کار اداره امور قرآنی استان قرار گرفته است. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

captcha