کلیدی‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی کشف و حل مسئله است
کد خبر: 3707452
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

کلیدی‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی کشف و حل مسئله است

گروه اجتماعی - رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کلیدی‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی در جامعه کشف مسئله و پس از آن، حل مسئله است .

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا، وحید خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای معاونت‌های فرهنگی‌، آموزشی، پژوهشی و شعبه اشتغال است که از همه ظرفیت‌های موجود برای هرچه بهتر اجرایی شدن طرحهای خویش استفاده خواهد کرد .
وی افزود: کلیدی‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی در جامعه کشف مسئله و پس از آن، حل مسئله است .
خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر آب و ایجاد شغل دو مسئله اصلی استان هستند، تصریح کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به هشت استان کشور از جمله جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری واگذار شده است .
وی اولین قدم در مسیر اشتغالزایی را ایجاد فرصت‌های شغلی و آماده سازی افراد برای تبدیل این فرصت‌ها به شغل دانست و عنوان کرد: در واقع از هر ظرفیتی حتی ظرفیت‌های نهفته برای ایجاد فرصت‌های شغلی باید استفاده کرد .
خلیلی ادامه داد: اشتغال مسیرهای متفاوتی را طی می‌کند و می‌تواند منجر به رشد و تولید شود و جهاد دانشگاهی به سبک جهادی فعالیت می‌کند و معتقد است تنها ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال کافی نیست بلکه آموزش، برندسازی، اتصال به بازار و تبلیغات نیز از مواردی هستند که باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرند .
وی از آغاز اجرای پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی خبر داد و گفت: خشکسالی نیز یکی از مسائل استان است که فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای سازگاری با آن نمونه‌ای از کمک به حل مسئله است و جهاددانشگاهی استان آن را دنبال می‌کند .
خلیلی تاکید کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب و داناب نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و جهاد دانشگاهی قرار است به اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشگاهیان، کشاورزان و... اطلاع رسانی کند .
وی با بیان اینکه تغییر اقلیم پدیده‌ای طبیعی است و اکنون در استان با آن روبرو هستیم، بیان کرد: لازم است همگان برای سازگاری با خشکسالی احساس وظیفه کنند .
خلیلی خاطرنشان کرد: هم اندیشی سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب با حضور بهره‌برداران شهرستان‌های فارسان و شهرکرد و برخی از مسئولان استان و شهرستان فارسان در شهرستان‌های فارسان و شهرکرد برگزار شد و بزودی در مابقی شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد .
وی گفت: این هم‌اندیشی‌ها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاوررزی و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد و مسئولان هواشناسی و جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در هر شهرستان شرایط موجود را برای کشاورزان توضیح دادند تا در همین راستا و با کمک همگان صرفه‌جویی لازم درمصرف آب صورت گیرد و کشاورزان نیز با مسئولان تبادل نظر داشتند و سوالات خود را مطرح کردند .

captcha