کتاب همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است
کد خبر: 3707459
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
سالاری:

کتاب همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

گروه فرهنگی - فرماندار کوهبنان گفت: در گذشته سرانه مطالعه بیشتر بود اما در حال حاضر با گسترش فضاهای مجازی از ارزش و اعتبار کتاب چیزی کاشته نشده و همچنان کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین سالاری، فرماندار کوهبنان دیروز شنبه، 1 اردیبهشت در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: تمام پیشرفت‌ها در طول تاریخ رابطه تنگاتنگی با مطالعه و دوستی با کتاب دارد، در گذشته سرانه مطالعه بیشتر بود اما در حال حاضر با گسترش فضاهای مجازی از ارزش و اعتبار کتاب چیزی کاشته نشده و همچنان کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: بسیاری از مردم از فرصت‌ها و اوقات فراغت به‌نحو مطلوب بهره نمی‌برند در حالی که شاهد گسترش کتابخانه‌ها و افزایش تنوع و تعداد کتاب‌ها هستیم.
سالاری بیان کرد: باید از مؤلفان و کتابخوانان فعال شهرستان در فرصت‌های مناسب تجلیل شود و کتابخانه هم نسبت به وجین و خرید کتب مورد نیاز در کتابخانه‌های شهرستان اقدام کند.
علی عسکری، معاون پرورشی آموزش و پرورش کوهبنان گفت: کتابخانه‌های کلاسی، تهیه کتاب برای کتابخانه‌های مدارس به ویژه کتب ویژه دانش‌آموزان داوطلب کنکور سراسری از مهم‌ترین اقدامات است.
وی افزود: به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه برگزاری مسابقات کتابخوانی در سنین مختلف، تهیه نشریه دیواری، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی، شعر و... از دیگر اقداماتی است که در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha