تهیه طرح هادی برای همه روستاهای خراسان‌شمالی
کد خبر: 3707468
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

تهیه طرح هادی برای همه روستاهای خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طرح هادی برای همه روستاهای استان تهیه شده است.

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: در مجموع 860 نقطه روستایی در سطح استان وجود دارد که 760 مورد از این روستاها دارای جمعیتی بالای 20 خانوار هستند که باید طرح هادی برای آنان اجرا شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه پنجم توسعه باید طرح هادی روستایی برای روستاهای بالای 20 خانوار اجرا شود که خوشبختانه قبل از اتمام برنامه برای 708 روستای استان طرح هادی تدوین شده است.

محمدی با اشاره به لزوم مشارکت اهالی روستا، شورا و دهیاری ها در اجرای طرح هادی، افزود: در حال حاضر طرح هادی در 350 روستای استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه میانگین شاخص اجرای طرح هادی در سطح کشور42 درصد است، یادآورشد: در حال حاضر خراسان‌شمالی در برخورداری روستاها از طرح هادی 49 درصد بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.

محمدی با اشاره به توزیع قیر رایگان به منظور اجرای طرح هادی در روستاها، گفت: اجرای آسفالت و معابر سازی 50 روستا با استفاده از قیر رایگان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی 35 روستا در دست بازنگزری است، گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم طرح هادی باقی روستاها را نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام.   

captcha