تشکیل ۱۰ انجمن خیرین قرآنی در شهرهای کردستان
کد خبر: 3707505
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

تشکیل ۱۰ انجمن خیرین قرآنی در شهرهای کردستان

تشکیل ۱۰ انجمن خیرین قرآنی در شهرهای کردستان گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از تشکیل 10 انجمن خیرین قرآنی در شهرهای استان خبر داد.

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از اقدامات سال ۹۶ دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کردستان تشکیل انجمن خیرین قرآنی به منظور حمایت و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان بود که با حضور خیرین در سطح استان انجام شد.
وی به سایر فعالیت‌های حوزه قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بازآموزی معلمان روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آموزش حفظ قرآن کریم(یک تا ۳۰ جزء) به تعداد ۲۰۰ نفر و شناسایی و تقویت فعالیت‌های قرآنی قرآنی هیئات مذهبی استان به تعداد ۲۵ هیئت از جمله فعالیت‌های سال گذشته در حوزه قرآنی بوده است.
علیپور برگزاری یک مجمع عمومی انتخابات مشترک اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، برگزاری یک محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری خردسال حنانه خلفی در شهر اورامانات تخت، برگزاری یک دوره اردوی آموزشی، پرورشی استعدادهای درخشان قرآنی وحوزه تخصصی تربیت آموزشیار قرآن کریم نیروی انتظامی و برگزاری شش همایش تکریم فعالان قرآنی در شهرستان‌های سروآباد، دهگلان، بیجار، دیواندره، بانه، قروه را از دیگر اقدامات دیگر حوزه دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کردستان برشمرد.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان حمایت از خانه‌های شهری و روستایی، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۲۱ مسجد استان، حمایت از ۱۰ محفل جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان و برگزاری آموزش تخصصی قرآئت ۴ و ۵ قرآن کریم برای 100 نفر را از سایر فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال ۹۶ برشمرد.
علیپور بیان کرد: ارتقای مهارت و سطح دانش ۴۱۰ روحانی مستقر، برگزاری دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم برای ۳۰ نفر و برگزاری آموزش حفظ یک تا ۳ جزء قرآن کریم در ۲۵ تشکل نیز از سوی دارالقرآن کریم استان در طول سال گذشته انجام گرفت.
وی تشکیل ۱۰ انجمن خیرین قرآنی شهرستان‌های استان کردستان و تشکیل یک انجمن خیرین قرآنی استانی، تشکیل یک مجمع اساتید پیشکسوتان قرآنی در استان و همچنین نظارت و ارزشیابی ۴۰ تشکل قرآنی مردمی در استان را از اقدامات دیگر دارالقرآن کریم استان برشمرد.
وی برگزاری کارگاههای آموزشی سبک زندگی قرآنی، حمایت از طرح و برنامه‌های قرآنی کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی وحمایت از طرح و برنامه‌های قرآنی مناطق ویژه و آسیب‌پذیر چهار شهرستان سنندج، مریوان، سروآباد و کامیاران را نیز از شاخص‌ترین اقدامات سال ۹۶ توسط دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی در سطح استان را لازمه داشتن جامعه‌ای سالم دانست و یادآور شد: امسال نیز دارالقرآن کریم استان کردستان فعالیت‌های یاد شده را در سطح گسترده‌تر به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر پیگیر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha