شهر انسان‌محور یک مفهوم قرآنی است
کد خبر: 3707528
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
آیت‌الله ملك‌حسینی:

شهر انسان‌محور یک مفهوم قرآنی است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان كهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد كه شهر انسان‌محور یك مفهوم قرآنی است و خداوند در قرآن كریم به این شهر سوگند خورده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملك‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان كهگیلویه و بویراحمد امروز، اول اردیبهشت‌ماه در دیدار با حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز گفت: شهر انسان‌محور یک مفهوم قرآنی است و خداوند در قرآن می‌فرماید به این شهر سوگند بعد به سرعت در آیه دیگری آمده است که شهر لایق سوگند نیست و تنها شهری که انسان در آن ورود بکند آن هم انسان پاک، شهری شایسته سوگند است.
وی افزود: هر شهری که به خاطر ارتفاع برج و باروهایش از دور قابل مشاهد باشد یا به خاطر سرسبزی باغات، استادیوم‌ها، پارک‌ها، ساختمان‌ها و خیابان‌هایش از آسمان چشم‌نواز به نظر برسد شهر نیست، زیرا آنچه که اهمیت دارد انسان و شهروندان یک شهر است.

مسجد، مهم‌ترین شاخص انسان‌محوری است
آیت‌الله ملك‌حسینی با بیان اینكه شهر هنگامی شهر است که حیثیت معنوی و فرهنگی آن در مرحله اول توجه قرار گیرد، به سخنان شهردار شیراز درباره فضای فرهنگی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه متوجه شدم شهردار از مسجد و مسجد محوری که مهم‌ترین شاخص انسان‌محوری است یاد کرده است.
حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز در این دیدار گفت: در گذشته طراحی محلات، ارتباطات اجتماعی را افزایش می‌داد، اما متأسفانه تغییر کاربری‌هایی که در نظام شهرسازی جدید اتفاق افتاد باعث شد این نظام اجتماعی عوض شود.
وی افزود: در شیراز فرصت پیاده‌روی چند ساعته برای شهروندان و گردشگران وجود ندارد و اکثر مسیرها به وسیله خیابان‌ها و ماشین‌ها قطع می‌شوند. شهرهای بزرگ این نقصان را با ایجاد پیاده راه‌ها و مکان‌هایی برای گرد هم آمدن شهروندان، جبران می‌کنند.
اسكندرپور با تأكید بر اینكه باید تلاش کرد تا با ایجاد پیاده راه‌ها، محل‌های تجمع و ... فرصت تعامل و گفت‌وگو را بین شهروندان ایجاد کرد، گفت: مساجد و خانه‌های محلات از عناصر و اماکن مهم فرهنگی- اجتماعی شهر هستند.
انتهای پیام

captcha