اصلاح الگوی کشت یک ضرورت در جهت حفظ آب است
کد خبر: 3707578
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

اصلاح الگوی کشت یک ضرورت در جهت حفظ آب است

گروه اجتماعی- معاون توسعه و سرمایه انسانی وزارت کشاورزی گفت: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های آبیاری نوین یک ضرورت در جهت حفظ آب است، در غیر اینصورت با مشکلات جدی در زمینه آب مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدعلی جوادی، معاون توسعه و سرمایه انسانی وزارت کشاورزی، امروز یکم اردیبهشت‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیریت این سازمان، گفت: امسال در بخش کشاورزی به علت کاهش بارش باران باید صرفه جویی قابل توجهی صورت بگیرد و در همین زمینه شعار امسال «مصرف آب کمتر، تولید محصول بیشتر» است.
وی با بیان اینکه برنامه وزارت کشاورزی و وزارت نیرو در سراسر کشور این است که از مصرف آب بکاهیم و بر ظرفیت تولید بخش کشاورزی بیفزاییم، افزود: با آبیاری نوین در سراسر کشور می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را در کشور افزایش دهیم و از برداشت آب مقدار قابل توجهی کاسته می‌شود.
معاون توسعه و سرمایه انسانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های آبیاری نوین یک ضرورت در جهت حفظ آب است، در غیر اینصورت با مشکلات جدی در زمینه آب مواجه خواهیم شد.

اصلاح الگوی کشت یک ضرورت در جهت حفظ آب است

وی با اشاره به اینکه باید دلالی از بخش کشاورزی حذف شود، ادامه داد: بیشترین سود در حال حاضر به جیب دلالان در بخش کشاورزی می‌رود که باید با تمام توان جلوی این دلالان گرفته شود تا سود بیشتری به جیب کشاورزان برود و در نتیجه رغبت بیشتری به کشاورزی داشته باشند.
جوادی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های زیادی دارد که با تلاش و کوشش بروز می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم مدیریت جدید بتواند با استفاده از روش‌های علمی و مشاوره صاحبنظران استعدادهای استان را به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام

captcha