دوره جدید اندیشکده سبک زندگی اسلامی در اهواز آغاز شد
کد خبر: 3707603
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

دوره جدید اندیشکده سبک زندگی اسلامی در اهواز آغاز شد

گروه معارف ـ دوره جدید اندیشکده سبک زندگی اسلامی با موضوع «زندگی فانتزی» در اهواز آغاز شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، دوره جدید اندیشکده سبک زندگی اسلامی خوزستان، با نام «زندگی فانتزی» از هفته گذشته آغاز شد.این دوره که قرار است به صورت ماهیانه ادامه پیدا کند، به بررسی مظاهر زندگی فانتزی و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌پردازد.

حجت الاسلام حسین عباسی‌اصل، کارشناس سبک زندگی در نشست اول این دوره کلمه «فانتزی» را به زیبایی‌های ظاهری، زودگذر و ناپایدار معنا کرد و گفت: پیروی از امور فانتزی در اثر فضاسازی اجتماعی شکل می‌گیرد، ما انسان‌ها در جامعه زندگی می‌کنیم و طبیعتا عوامل اجتماعی(والدین، دوستان، تلویزیون، مدرسه، فضای مجازی و ...) بر ما تأثیرگذار است،  همه ما تحت تأثیر یک سری عوامل اجتماعی هستیم. هر قدر این عوامل اجتماعی شدیدتر باشد، تأثیرپذیری ما بیشتراست.

 وی ادامه داد: به طور مثال، امروزه معماری آشپزخانه‌ها غالبا به صورت اوپن است و کسی که قصد خرید خانه دارد، غالبا چنین آشپزخانه‌ای را تصور می‌کند. یا اینکه فضاسازی اجتماعی امروز انتظار دارد، شما به عنوان یک فرد موفق حتما تحصیل کرده باشید. تیزها، تیترها و ویترین‌ها این فضاسازی را به ما منتقل می‌کنند.

 عباسی‌اصل اظهار کرد: فضاسازی می‌تواند مثبت و می‌تواند منفی باشد، ممکن است فرد در انتخاب رشته تحت تأثیر فضاسازی اجتماعی، برخلاف علاقه دست به انتخاب بزند، یعنی فرد در اثر فضاسازی اجتماعی تحمیل شد، تحریک شده و دست به یک تصمیم هیجانی می‌زند؛ انتخابی که چه بسا انتخاب درستی نباشد.

 این کارشناس سبک زندگی با بیان اینکه تحمیل این فضاسازی‌های منفی اجتماعی بر فرد، او را از انتخاب‌های حقیقی خود دور می‌سازد، گفت: دور شدن فرد از انتخاب‌های حقیقی خود به تدریج او را از خود بیگانه می‌کند، به این معنا که فرد دیگر تصمیم‌گیرنده برای زندگی خود نیست. فرد در این حالت خود را در برابر خود مسئول نمی‌داند و مدام دست به انتخاب‌هایی می‌زند که جامعه را قانع کند. ادامه این مسیر او را به افسردگی سوق می‌دهد.

گفتنی است، در جلسات آینده مظاهر زندگی فانتزی در زمینه موسیقی، معماری، اوقات فراغت، آرایش و پیرایش و ... بررسی می‌شود.

انتهای پیام

captcha