گرامیداشت شهیدان قرنی و صیاد شیرازی در همایش شرح فراق
کد خبر: 3707694
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲

گرامیداشت شهیدان قرنی و صیاد شیرازی در همایش شرح فراق

گروه جامعه ــ همایش شهیدان سپهبد قرنی و سپهبد علی صیاد شیرازی عصر امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش «شرح فراق» ویژه بزرگداشت مردمی «شهیدان سپهبد قرنی وسپهبد علی صیاد شیرازی» الگوهای ماندگار با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و حضور امیر دریادار سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش عصر روز شنبه اول اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار شد.
امیر دریادار سیاری، با اشاره به اینکه شهیدان صیاد شیرازی و قرنی از جمله اسوه‌های پیروزی انقلاب اسلامی بودند، بیان داشت: این دو مرد بزرگ از مردانی بود که در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند؛ همین طور پس از انقلاب کارهای خوبی برای انقلاب انجام دادند. این مردان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اسوه بودند و زحمات زیادی برای پیروزی انقلاب ودفاع مقدس کشیدند. این دو شهید شهید ترور هستند. کار هر دو شهید برای ما بسیار ارزشمند و ارزنده است ؛ ما باید از این عزیزان الگو بگیریم و راه سرخ آنها را ادامه بدهیم.
وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و ایشان در جایی دیگر می فرمایند «هر چه داریم از برکت خون شهیدان است». جمهوری اسلامی ایران امروزه از جایگاهی در جهان برخوردار شده است که در گذشته از آن برخوردار نبوده است. این مهم به دست نیامده است مگر به برکت خون شهدا. برای کسب این جایگاه در هر جا که لازم بوده، شهیدان در آن جا حضور یافتند و برای دستیابی به آن جایگاه تلاش کردند.
سیاری، با بیان این مسئله که امروزه ما در منطقه به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم، گفت: بدون حضور ما در منطقه کسی نمی تواند تصمیم بگیرد. اگر شهدا و جانبازان در گذشته و حال حاضر نبودند تا راه شهدا را ادامه بدهند ما امنیت فعلی را نداشتیم.
وی با تاکید بر این موضوع که ما باید در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کنیم، بیان کرد: در گذشته ما در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود، توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم. ما با ایستادگی در مقابل هر تهدیدی باید به همه ثابت کنیم که می‌توانیم از انقلاب خود دفاع کنیم.
دریادار سیاری، با عنوان این مطلب که سرمایه هر سازمانی انسان‌های آن است، اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر سازمان من جمله نیروهای مسلح انسان‌های آن است که این انسان‌ها با حضور و تلاش در عرصه‌های سخت می‌توانند آن سازمان را به موفقیت برسانند.
وی با تاکید بر این مسئله که ویژگی‌های شهیدان قرنی و شیرازی باید در کتاب نوشته شود و در مراکز آموزشی مورد تدریس واقع شود، گفتند: آنچه در زندگی شهید قرنی و شیرازی بوده باید مورد بررسی واقع شود و ویژگی‌های آن‌ها در کتاب به نگارش در بیاید و در مراکز آموزشی تدریس و به افراد انتقال داده شود. اگر این کارهای بزرگ واساسی را انجام بدهیم به طور حتم پیروز خواهیم شد.
در ادامه این مراسم، امیر نجفی مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی را دانش نظامی او خواند و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی دانش نظامی او بود؛ حقیقتا از بعد دانش نظامی، ایشان سرآمد بودند. زمانی که من در سال 54 از دانشگاه افسری فارغ التحصیل شدم و برای دوره دیدن به توپ خانه رفتم؛ ایشان در آنجا استاد من بودند؛ در بحث‌هایی که با دانشجویان داشتند به مسئله ایمان آنها دقت داشتند. با افراد قوی ارتباط می‌گرفتند و برای تقویت افراد ضعیف، به آنها کمک می‌کردند.
نجفی، در خصوص عملیاتی که در زمان شهید صیاد شیرازی انجام شد، بیان کرد: در آن زمان امکانات به اندازه اکنون نبود؛ اگر ایشان از بعد کمبودهای امکانات و مالی می‌خواستند تصمیم بگیرند وعملیات را هدایت کنند قاعدتا نمی‌توانستند برخی از تصمیمات را بگیرند.
امیر سرتیپ دوم ستاد غلامحسین دربندی، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه رابطه شهید صیاد شیرازی با زیردستان خود چگونه بود، گفت: ایشان زمانی که درجه ترفیع گرفتند به خاطر زحماتی که مادرشان برای ایشان کشیده بودند برای مادر هدیه‌ای گرفتند و به مادرشان گفتند: زحمات شما دلیل پیشرفت من بوده است.
دربندی، با تاکید بر این مسئله که شهید صیاد شیرازی چند بار کشور را از دست داعشی‌های زمان خود نجات داد؛ بیان کرد: شهید صیاد شیرزای چند بار کشور را توانست نجات بدهد. داعشی‌های زمان این شهید آمدند و شهرهای ما را اشغال کردند و جنایت کردند؛ شهید صیاد شیرازی با طرح‌ریزی و برنامه‌های خوب همه شهرهای اشغال شده را آزاد کردند. ایشان با کمک ارتش و سپاه و هماهنگی میان آنها کشور را نجات داد و دشمن را به پشت نقطه مرزی رساند.
وی با بیان این مطلب که هر مسئولیتی که به شهید صیاد شیرازی سپرده می‌شد ایشان به درستی و بدون داشتن غرور آن را انجام می‌داد، افزود: باید از این قهرمان ملی تجلیل کرد. ایشان فردی مسئولیت‌پذیر بود و برای فعالیت‌هایی که انجام می‌داد، احساس غرور و تکبر نمی‌کرد و بسیار سعی داشت که مسئولیت‌های خود را به درستی انجام بدهد. او با تعهد کامل به اسلام و جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس از هیچ‌گونه خدمتی به کشور خودداری نکرد.
در پایان این مراسم امیر نجفی در خصوص مردم‌دار بودن این شهید، بیان کرد: من مدت‌ها ساکن چیذر بودم. ایشان اولین نفری بود که برای شرکت در انتخابات حاضر می‌شد. ارتباط ایشان با مردم ارتباط صمیمی بود. او طوری برخورد می‌کرد که اگر کسی او را نمی‌شناخت، فکر نمی‌کرد که او یک نظامی باشد، چه برسد به اینکه امیر ارتش باشد. او خودش را یک سپاهی، ارتشی و بسیجی می‌دانست و جوان‌های بسیجی او را بسیار دوست داشتند.
انتهای پیام

captcha