نقش مسابقات قرآنی طلاب در مواجهه با هجمه های فرهنگی غرب
کد خبر: 3707709
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
شفیعی عنوان کرد:

نقش مسابقات قرآنی طلاب در مواجهه با هجمه های فرهنگی غرب

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) گفت: هجمه‌های سنگینی علیه قرآن در کشورهای غربی مطرح است که برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب می‌تواند از هجمه‌ها جلوگیری و دیگران را به قرآن و فعالیت‌های قرآنی جذب کند.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از كميته اطلاع‌رساني و تبليغات دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ويژه طلاب حوزه‌هاي علميه جهان اسلام، حجت‌الاسلام سیدحسين شفيعي با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام اظهار کرد: نکته اول مشروعیت برگزاری مسابقات به ویژه مسابقات قرآنی است آیه‌ای در قرآن ذکر شده که خداوند به مسلمانان توصیه می‌کند در انجام کارهای خیر گوی سبقت را از یکدیگر بربایید.

وی با بیان اینکه نفس کار مسابقه خوب و ارزشمند است به ویژه اینکه در حوزه قرآنی باشد گفت: خداوند می‌فرماید در انجام کارهای خیر و گسترش کارها تلاش کنید که یکی از مصداق‌های کارهای خیر انس با قرآن، فراگیری، حفظ و فهم قرآن است.مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) بیان کرد: زمانی که در همه حوزه‌های وابسته به قرآن مسابقات و رقابت سالم برگزار شود فعالیت ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جای این کار در سطح بین‌الملل به ویژه در محدوده طلاب جهان اسلام خالی بود گفت: لازم است در زمینه برگزاری این مسابقه بزرگ و عظیم تشکر شود که با طلاب جهان اسلام گره خورده است.

شفیعی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات می‌تواند با سه رویکرد فردی، منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال شود گفت: افراد از نظر فردی برای اینکه گوی سبقت را در عرصه مسابقات بربایند تلاش می‌کنند انس بیشتری با قرآن داشته باشند و قرآن را دقیق‌تر بفهمند.

وی عنوان کرد: طلاب کشورهای اسلامی که در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند در این عرصه مهم رقابتی شرکت می‌کنند بنابراین از نظر بین‌المللی در کشورهای اسلامی مهم است.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن درک و فهم قرآن را به همراه دارد گفت: هجمه‌های سنگینی علیه قرآن در کشورهای غربی مطرح است که این مسابقات می‌تواند از هجمه‌ها جلوگیری و دیگران را به قرآن و فعالیت‌های قرآنی جذب کند.

وی عنوان کرد: ذهن‌های مستعد امروز تشنه شنیدن آموزه‌های قرآنی هستند. بدون تردید این مسابقه در سطح بین‌المللی در سطح حوزوی و طلاب می‌تواند تأثیرگذار باشد و قرآن را در سطح بین‌الملل بیش از گذشته مطرح کند.

شفیعی با بیان اینکه قرآن کتاب جهانی و بین‌المللی است گفت: برگزاری این مسابقه سبب می‌شود قرآن بیش از گذشته بعد بین‌المللی خود را حفظ کند و علاوه بر جهان اسلام بشریت می‌توانند با آموزه‌های قرآن بیش از پیش آشنا شوند.

انتهای پیام 

captcha