خیران اردبیلی ۳۱۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند
کد خبر: 3707736
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

خیران اردبیلی ۳۱۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته خیران اردبیلی ۳۱۰ میلیارد ریال به ۲۶ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان کمک کردند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل، عصر روزگذشته یکم اردیبهشت ماه در جلسه ارائه گزارش کمک‌های مردمی در سال 96 در اردبیل تصریح کرد: سال گذشته خیران اردبیلی 310 میلیارد ریال به 26 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان کمک کردند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد 51 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این که طرح‌های مشارکتی در استان اردبیل شرایط مطلوبی دارد افزود: علی‌رغم این موضوع نیاز است که خیران برای کمک به نیازمندان پیشگام عمل کرده و در امر کمک‌رسانی به نیازمندان نهایت همکاری و مشارکت را با ما داشته باشند که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب توسط اهل قلم و رسانه هستیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: خوشبختانه کمیته امداد استان توانسته اعتماد مناسبی را در بین آحاد جامعه به وجود آورد که این موضوع نیز به نوبه خود در امر کمک‌رسانی به نیازمندان موثر واقع شده و سبب شده که کمک‌رسانی خیران در چندین سال اخیر رشد قابل توجهی داشته باشد.
توحیدی تصریح کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان از مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد استان است که به همین منظور امیدواریم بتوانیم با کمک خیران در راستای حل مشکلات این دسته از افراد اقدامات مناسبی انجام داده و آن‌ها را از چرخه حمایتی خارج کنیم.
وی اظهار کرد: طبق آمار به دست آمده 160 میلیارد ریال در قالب کمک‌های غیرنقدی به مددجویان کمک‌رسانی شده و 140 میلیارد ریال هم به صورت نقدی در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفته و 40 میلیارد ریال زکات نیز توسط اردبیلی‌ها پرداخت شده است که نسبت به سال 95 در حدود 48 درصد افزایش یافته که این میزان افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: صدقه پرداخت شده در سال گذشته نیز 40 میلیارد ریال بوده و در قالب طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» بیش از هفت میلیارد و 600 میلیون تومان به فرزندان خانوار تحت حمایت توسط خیران در سال گذشته کمک‌رسانی انجام شده است.
انتهای پیام

captcha