شهید زنده لرستانی یک افتخار ملی است
کد خبر: 3707740
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

شهید زنده لرستانی یک افتخار ملی است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: سیدنورخدا موسوی به‌عنوان یک شهید زنده افتخار ملی است و هرگاه که به دیدار سید می‌آییم نسخه راه درست را به ما می‌دهد تا در پیچیدگی زمان گم نشویم.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان شنبه، یکم اردیبهشت به‌مناسبت روز جانباز با حضور در منزل جانباز 100 درصد لرستانی سیدنورخدا موسوی، ضمن عیادت و سرکشی از این جانباز، اظهارکرد: سیدنورخدا افتخار ملی است و هرگاه که به دیدار سید می‌آییم نسخه راه درست را به ما می‌دهد تا در پیچیدگی زمان گم نشویم.
وی در تقدیر از مراقبت شبانه‌روزی همسر این شهید زنده لرستانی، گفت: زحمات شما کمتر از حزن و اندوه، غم و غصه و پرستاری حضرت زینب‌کبری(س) نیست و شما پرچم‌‌دار این خانه هستید که به این نورخدا و زیارتگاه مؤمنین خدمت می‌کنید.
یادآور می‎شود، سیدنورخدا موسوی ۱۷ اسفندماه سال 87 در منطقه «لارستان» واقع در استان سیستان و بلوچستان در مقابله با گروهک تروریستی ریگی حضور یافته و توسط این گروه از ناحیه سر مجروح و به درجه جانبازی نائل آمده است.

دانش‌نامه دفاع مقدس می‌تواند برای عموم مردم فرهنگ‌ساز باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یکم اردیبهشت ماه همچنین در دیدار با محمد مهدیان‌نسب، فرمانده نیروی انتظامی لرستان که در دفتر فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: دانش‌نامه عبارت است از یک موضوعیت مکتوب علمی یا یک دایرةالمعارف که می‌تواند برای عموم مردم فرهنگ‌ساز باشد.
وی با بیان این‌که بنیاد به‌دنبال حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و به اصطلاح جلوگیری از مالکیت معنوی و همچنین به فراموشی سپرده شدن آن همه ارزش که شهدای گرانقدرمان تولید کرده‌اند، افزود: چار چوب و سنخیت‌های کار بنیاد در حوزه حفظ، نشر، ترویج و انتقال آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از نسل‌های اول، دوم و سوم به نسل‌های بعد خلاصه می‌شود.
در ادامه محمد مهدیان نسب، فرمانده نیروی انتظامی لرستان نیز در خصوص نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر بخواهیم نقش نیروی انتظامی را ببینیم و جایگاهی برای آن تعریف کنیم، بایستی سراغ شهدای نیروی انتظامی در لشکر 28 روح‌الله کمیته و هم شهدای گردان‌های جندالله، که شهدای زیادی هم تقدیم اسلام و انقلاب نموده‌اند برویم.
وی افزود: نیروی انتظامی استان 458 شهید دارد که اکثر آن‌ها در دوران دفاع مقدس به این مقام رفیع نائل آمده‌اند و لازم است که دلاوری و رشادت‌های این شهدا و رزمندگان در دانش‌نامه دفاع مقدس تدوین شود.
مهدیان‌نسب در اشاره به اهمیت تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان، گفت: نیروی انتظامی آماده همکاری همه‌جانبه با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان است تا آن‌گونه که شایسته است نقش شهدا و رزمندگان نیروی انتظامی استان در هشت سال دفاع مقدس تبیین شود.

ب

ب

ب

ب

ب

captcha