فردا؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات «قاری جهانی» بحرین
کد خبر: 3707759
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

فردا؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات «قاری جهانی» بحرین

گروه بین‌الملل ـ مرحله نهایی سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن بحرین با عنوان «قاری جهانی» فردا (سوم اردیبهشت‌ماه) در شهر منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

برگزاری آیین اختتامیه سومین مسابقات قرآنی «قاری جهانی» در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری alayam.com؛ شیخ خالد بن علی بن عبدالله وزیر دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین با اعلام این خبر تصریح کرد: مرحله نهایی این رقابت‌ها فردا و آیین اختتامیه نیز روز سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) در سال اجتماعات هتل «الخلیج» شهر منامه برگزار می‌شود از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که‌ نام‌نویسی و شرکت در مرحله اول تا سوم این مسابقات در فضای وب برگزار می‌شود، این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند که از هر نقطه‌ای از زمین در این مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

وزیر دادگستری، اوقاف امور اسلامی بحرین با اشاره به این که این مسابقات از همان دوره نخست در سال 2014 میلادی با استقبال گسترده‌ای رو به رو شد، تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات از 5000 شرکت‌کننده در دور اول به 7000 شرکت‌کننده در دور دوم و 9200 شرکت کننده در دور سوم رسید.

یادآور می‌شود؛ سومین دوره مسابقه «قاری جهانی» به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین و با نظارت شورای عالی امور اسلامی از روز جهارشنبه، اول شهریورماه سال گذشته آغاز شد.

این مسابقه به شکل سالانه برگزار و شرکت در آن با وارد کردن اطلاعات شخصی آغاز می‌شود. بدین صورت که شرکت‌کننده وارد پایگاه اینترنتی مسابقه شده و پس از ثبت‌نام، فایل صوتی یا تصویری تلاوت خود را ارسال می‌کند. بعد از آن کمیته‌های داوری از داخل و خارج بحرین طی پنج مرحله تلاوت را قضاوت می‌کنند و در پایان پنج نفر برگزیده اعلام می‌شوند.

لقب «قاری جهانی» نیز پس از ارزیابی صوت ۵ قاری راه یافته به مرحله پنجم(نهایی)، به برترین آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شخص پس از داوری نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha