کمک سه میلیارد و 950 میلیون تومانی بوشهری‌ها به موکب‌‌های اربعین 96
کد خبر: 3707769
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

کمک سه میلیارد و 950 میلیون تومانی بوشهری‌ها به موکب‌‌های اربعین 96

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: خروج کالا و مواد غذایی از گمرک و مرز شلمچه، سوخت خودروهای پشتیبانی، کمبود امکانت اورژانس موکب‌ها و ... بخشی از مشکلات عمده موکب‌های مردمی است و در این راستا سه میلیارد و 950 میلیون تومان مجموع هزینه‌های مردمی استان بوشهر برای اربعین سال 96 هزینه شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان بوشهر که روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه در محل سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد؛ عبدالرضا مطاف، مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان کرد: بوشهر در حماسه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نقش ویژه‌ای دارد و در این ایام تعداد 38 موکب خودجوش و مردمی در مسیرهای نجف، کربلا، مرز شلمچه و در مسیرهای جاده‌ای برای مدت 20 روز برپا شد و همچنین 764 هزار نفر در موکب‌های استان بوشهر اسکان داده شدند.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه روزانه برای شش هزار نفر پخت نان در موکب‌های مردمی و خودجوش این استان در شلمچه، نجف و کربلا انجام شده است، افزود: استان بوشهر در ایام اربعین حسینی سال گذشته طی 20 روز در سه نوبت از سه میلیون و 537 زائر ایرانی و خارجی پذیرایی کرد.

کمک سه میلیارد و 950 میلیون تومانی مردم بوشهر به موکب‌ها در اربعین 96
وی خروج کالا و مواد غذایی از گمرک و مرز شلمچه، سوخت خودروهای پشتیبانی، کمبود امکانت اورژانس موکب‌ها و ... را بخشی از مشکلات عمده موکب‌های مردمی مطرح و اظهار کرد: سه میلیارد و 950 میلیون تومان مجموع هزینه‌های مردمی استان بوشهر بوده که در سال 96 هزینه شده است.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، در این مراسم، برنامه‌های خودجوش موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی را در مراسم اربعین حسینی سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: هفت جلسه ویژه هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سال 96 در بوشهر با 38 مصوبه در قالب 11 کمیته تشکیل شد.

صدور 17 هزار و 610 ویزا به منظور اعزام بوشهری‌ها به عتبات عالیات
نماینده عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 17 هزار و 610 ویزا جهت زائران بوشهری در ایام اربعین حسینی جهت اعزام به عتبات عالیات صادر شد، اظهار کرد: باید برنامه‌های پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها به صورت مردمی مدیریت شود و در این مراسم عظیم که با حضور میلیون‌ها مشتاق از کشورهای مختلف جهان با عنوان حرکت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام صورت می‌گیرد، از حداکثر ظرفیت‌ها بهره برد.

گراوند با بیان اینکه امید و نشاط دارویی است که انسان را به خدای بزرگ نزدیک می‌کند، افزود: ایمان همراه با عمل صالح کارساز است و عمل صالح باید استمرار داشته باشد.

کمیته اسکان و جذب کمک‌های مردمی ستاد اربعین نقش تسهیل‌گری موکب‌ها را عهده‌دار است
جمشید گودرزی، قائم مقام اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، نیز در این جلسه با بیان اینکه کمیته اسکان، جذب کمک‌های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی نقش تسهیل‌گری موکب‌ها را عهده‌دار است، بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های موفق و کارآمد در حوزه پشتیبانی و خدمات اورژانسی است.

موکب‌های ایرانی و عراقی شناسنامه‌دار شده‌اند
قائم مقام اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه تمامی موکب‌های درون‌مرز در شهرهای مهران و شلمچه و برون‌مرز در مسیر کربلا و نجف کشور عراق شناسنامه‌دار و مجوزدار شده‌اند، گفت: سیاست ما بر حمایت و پشتیبانی از تمامی موکب‌های مردمی در نجف، کربلا و مرز داخلی ایران است.

مدیریت 30 درصد از فعالیت‌های موکب‌های اربعین حسینی توسط بانوان
وی عنوان کرد: بانوان به‌عنوان خادمان افتخاری 30 درصد از فعالیت‌های موکب‌های اربعین حسینی را در بخش‌های خدماتی، اورژانس و درمانگاه سیار، پشتیبانی و فرهنگی را مدیریت می کنند و تعامل بسیار بالایی دارند.
موکب‌های اربعین مردمی اداره شوند
همچنین حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مردمی مدیریت کردن موکب‌ها تأکید دارند، گفت: اعزام دو میلیون و 400 هزار نفر زائر در ایام اربعین حسینی نیازمند آماده‌سازی ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و پشتیبانی است و محقق شدن این امر مستلزم داشتن انگیزه گروهی و برنامه‌ریزی پیش از برپایی موکب‌ها و اسکان زائران این راهپیمایی میلیونی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: بیش از دو هزار و 500 فرقه در جهان به وجود آمده است که همه آن‌ها توسط صهیونیست مدیریت و هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه جوهره اصلی همایش بزرگ اربعین حسینی امامت و ولایت است، اظهار کرد: هدف ما ساماندهی و تسهیل در فراهم کردن خدمات به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.
ستاد استانی اربعین نباید جزیره‌ای عمل کند
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عمده کار کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی را مردم عهده‌دار هستند، گفت: ستاد استانی اربعین باید محور همه امور باشد و نباید جزیره‌ای عمل کند، بلکه باید جلسات هماهنگی و پشتیبانی را به صورت ماهانه تشکیل دهد تا از میزان نواقص و کمبودها کاسته شود و همچنین باید زیرساخت‌های داخلی و کشور عراق برای رفاه بیشتر زائران حسینی توسعه یابد.


حامد فکوری
عکاس: عبدالرسول قاسمی

captcha