ثبت‌نام بیش از 2600 دانش­‌آموز در سومین دوره مسابقه نور
کد خبر: 3707775
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

ثبت‌نام بیش از 2600 دانش­‌آموز در سومین دوره مسابقه نور

گروه جامعه ــ بیش از دو هزار و 600 دانش­‌آموز تاکنون در سومین دوره مسابقه دانش­‌آموزی نور، گرامیداشت ابن رزاز جزری، که زیر مجموعه جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) برگزار می‌شود، ثبت نام کرده­‌اند.

ثبت نام بیش از 2600 دانش­‌آموز در سومین دوره مسابقه نور
 
به گزارش ایکنا؛ فراخوان سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت دانشمند مسلمان، ابن رزاز جزری، 10 دی‌ماه سال 96 از سوی دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) با هدف ساخت فیلم‌های علمی 60 ثانیه‌ای در بین دانش‌آموزان و مراکز آموزشی و پژوهش‌سراها اعلام شد.
تا کنون 260 فیلم از سوی دانش‌آموزان به دبیرخانه مسابقه رسیده است و دو هزار و 600 دانش‌آموز در قالب هزار و 60 گروه نیز در این دوره از مسابقه ثبت نام کرده‌اند.
در این دوره از مسابقه، دو حوزه علمی ساخت سازوکارهای حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک به عنوان موضوع مسابقات انتخاب شد تا دانش‌آموزان آثار تولید شده خود را که در قالب فیلم‌های کوتاه 60 ثانیه‌ای از آزمایش‌های علمی با موضوع مربوط است را به این مسابقه ارسال کنند.
دانش‌آموزان می‌توانند از بخش راهنمای علمی مسابقه که در پایگاه اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص) بخش راهنمای علمی و فنی، قابل مشاهده است استفاده کرده تا با موضوع مسابقه و نحوه شرکت در آن، آشنایی بیشتری پیدا کنند، ضمن اینکه نمونه‌هایی از این فیلم‌ها به طور روزانه در کانال تلگرامی مسابقه دانش‌آموزی نور برای استفاده دانش‌آموزان بارگذاری می‌شود.
از جمله جوایز این مسابقه اعطای معادل ارزش ۱۰۰ سکه بهار آزادی به ۱۰۰ اثر برتر دانش آموزی و اهدای تجهیزات علمی و آزمایشگاهی به پژوهشسراها و مدارس با مشارکت برتر است.
یادآوری می‌شود، شیخ الرییس بدیع الزمان ابوالعز ابن اسماعیل ابن الرزاز الجزری(1136-1206) مشهورترین مهندس مکانیک مسلمان عرب زبان زمان خودش در حدود 800 سال پیش بوده است. وی که در دیار بکر(در کشور ترکیه) در قرن ششم هجری می‌زیسته است، تکنولوژی اسلامی را به طور برجسته‌ای مطرح کرد.
انتهای پیام

 

captcha