معرفی فعالیت‌های آموزش زبان فارسی سفارت ایران در شبکه ونزوئلا
کد خبر: 3707825
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

معرفی فعالیت‌های آموزش زبان فارسی سفارت ایران در شبکه ونزوئلا

گروه ادب ــ در یکی از برنامه‌های پربیننده شبکه تلویزیونی ونزوئلا، برنامه فرهنگی ـ آموزشی «برف»، ویژه بخش فارسی‌آموزی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا معرفی شد.

معرفی فعالیت‌های آموزش زبان فارسی سفارت ایران در شبکه ونزوئلا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، این برنامه آموزشی از سوی ماریا پرزپادرون که یکی از فارسی‌آموزان برتر مرکز آموزش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلاست، معرفی و مورد تجلیل واقع شد.

ماریا پرزپادرون، فارسی‌آموز سفارت ایران به دعوت شبکه سراسری «گلوبوویزیون» در ونزویلا برای مصاحبه در برنامه «سفرا و سفارتخانه‌ها» حضور یافته بود.

 این فارسی‌آموز برتر، با حضور در شبکه تلویزیونی گلوبوویزیون، توضیحاتی درباره برگزاری کلاس‌های زبان فارسی و سپس تشکیل گروه‌ها و کلاس‌های فرهنگی مخصوص فارسی‌آموزان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا ارائه داد.

بر اساس این گزارش، برنامه «برف»، یک برنامه ترکیبی آموزشی است که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس تدوین شده است. این برنامه آموزشی براساس نظام آموزشی بنیاد سعدی بنا شده و کلمه  «برف» مخفف عبارت «برنامه فرهنگی فارسی‌آموزی» است.

این برنامه، ترکیبی از آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های فرهنگی فارسی‌آموزان است و فارسی‌آموزان همزمان در قالب چند گروه فرهنگی سازماندهی شده و از این طریق گروه‌های بومی- فرهنگی، بر مبنای ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی شکل می‌گیرد.

تشکیل و راه‌اندازی چند گروه فرهنگی از میان فارسی‌آموزان ونزوئلایی به نام‌های «علمی و رسانه» (ایران‌شناسی)، «اسلام‌شناسی»، «هنرهای تجسمی»، «همخوانی»، «آشپزی»، «کودک و نوجوان» و «تئاتر» تاکنون از مهم‌ترین اقدام‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران برای جذب مخاطبان زبان فارسی در ونزوئلا به شمار می‌رود. برخی از این گروه‌های فرهنگی فعالیت خود را طی ماه‌های بهمن و اسفند آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha