«اردیبهشت مفاخر» همدان؛ با نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی
کد خبر: 3707887
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

«اردیبهشت مفاخر» همدان؛ با نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: اردیبهشت مفاخر استان، امسال 25 اردیبهشت ماه با نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی فرزند عالم بزرگ آیت‌الله معصومی همدان برگزار می‌شود.

مجید فروتن، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به کثرت مفاخر در استان، چند سالی است برنامه‌ای تحت عنوان اردیبهشت مفاخر در جهت معرفی هر چه بیشتر این عزیزان برگزار می‌شود.
وی افزود: اردیبهشت مفاخر استان،امسال 25 اردیبهشت ماه با نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی فرزند عالم بزرگ آیت‌الله آخوند معصومی همدان، عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضوهیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
فروتن با بیان اینکه حسین معصومی همدانی، سال ۱۳۲۷ در شهر همدان به دنیا آمد اضافه کرد: وی در سال ١٣٥١ در رشته مهندسی برق از دانشگاه کنونی صنعتی شریف فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه آزاد ایران به ویرایش کتب علمی پرداخت.
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان گت: او در سال ١٣٥٨ به عنوان مدرس تاریخ و فلسفه علم به دانشگاه شریف بازگشت و در سال ١٣٧٢ به قصد ادامه تحصیل به فرانسه سفر کرد.
وی عنوان کرد: تحصیلات خود را در رشته تاریخ و فلسفه در دانشگاه پاریس هفت ادامه داد و مدرک دکتری خود را با تخصص «تاریخ اوپتیک و ریاضیات از این دانشگاه کسب کرد.
فروتن ابراز کرد: سپس به ایران بازگشت و تدریس در دانشگاه شریف را از سر گرفت، وی از سال ١٣٧٩ به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آمد و نیز در زمره چهره‌های اصلی و ویراستاران ارشد مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی هم قرار دارد.
انتهای پیام

captcha