برگزاری 4 دوره اعطای مدرک داوری قرآن در لرستان
کد خبر: 3707898
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

برگزاری 4 دوره اعطای مدرک داوری قرآن در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات لرستان گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون تاکنون چهار دوره داوری قرآن در لرستان برگزار شده که از این تعداد دو دوره مربوط به داوری تجوید، یک دوره مربوط به داوری حفظ و یک دوره مربوط به داوری صوت و لحن است.

محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: دومین دوره داوری تجوید با حضور استاد سید حسین موسوی‎بلده و شرکت 17 نفر داوطلب طی دوره دو روزه در استان لرستان برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که آزمون ورودی این دوره آذرماه سال گذشته با حضور 50 شرکت‌کننده برگزار شد، عنوان کرد: صوت و برگه‌های آزمون کتبی این افراد جهت داوری به مرکز ارسال شد که از این تعداد 25 نفر قبول شدند.

لروند با بیان این‌که این دوره با حضور استاد سید حسین موسوی‎بلده طی روزهای 29 و 30 فروردین ماه، برگزار شده و در پایان از شرکتکنندگان در این دوره آزمون عملی گرفته شد، ادامه داد: در آزمون عملی هر نفر پنج تلاوت داشت که اگر موفق به حسب میانگین نمره 16 از تعداد تلاوت‌ها ی خود می‌شد، موفق به کسب مدرک داوری تجوید می‌شدند، که در این دوره چهار نفر موفق به کسب نمره حدنصاب و دریافت مدرک داوری تجوید شدند.

وی با اشاره به این‌که در این دوره که اولین دوره اعطای مدرک داوری تجوید مهرماه سال 96 برگزار شد، عنوان کرد: تاکنون درمجموع چهار دوره داوری برگزار شده که از این تعداد دو دوره مربوط به داوری تجوید، یک دوره مربوط به داوری حفظ و یک دوره مربوط به داوری صوت و لحن است.

لروند در پایان دز برگزاری دومین دوره اعطای مدرک داوری حفظ، بعد از ماه مبارک رمضان، در استان خبرداد.

انتهای پیام

captcha