جایگاه رفیع سپاه در بین مردم
کد خبر: 3707914
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
جانشین راهبردی سپاه پاسداران تأکیدکرد:

جایگاه رفیع سپاه در بین مردم

گروه سیاست و اقتصاد- جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز سپاه پاسداران دارای جایگاهی رفیع در انقلاب اسلامی و در بین مردم است که با عنایت و توکل به خداوند و اهل‌بیت(ع) در کنار اعتماد رهبری و ملت به‌دست‌آمده است و کینه و عداوت دشمنان و دنیای استکبار نیز از جایگاه والای سپاه در بین مردم ناشی می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین امروز 2 اردیبهشت به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی در این نشست با اشاره به سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت سال 58 اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به خباثت و عداوت دنیای استکبار برای از بین بردن این انقلاب مردمی بنیان‌گذار کبیر انقلاب دستور تشکیل نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران را صادر کردند.
وی افزود: تشکیل بیش از 17 نهاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان از عمق وسعت دید امام خمینی(ره) داشت که برای پاسداری از این حرکت عظیم و دست‌آوردهای آن اقدام به تشکیل و تأسیس نهادها و کمیته‌های انقلابی چون سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین زدند.
جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: سپاه پاسداران تنها نیرویی نظامی در جهان است که با 5 نیرو شامل نیروی زمینی، هوایی، دریایی، نیروی قدس و بسیج مستضعفین مأموریت‌های خود را به فراخور اوضاع کشور و نیازمندی‌های جامعه انجام می‌دهد.
این مسئول با اشاره به نقش پر رنگ سپاه در دفع توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها شامل قائله‌های داخلی، کودتا، جنگ تحمیلی و ناامنی‌های داخلی در کشور ایجاد شد تا شاید از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری کند اما سپاه پاسداران با قدرت در مقابل آن ایستاد و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.
وی ادامه داد: امروز سپاه پاسداران دارای جایگاهی رفیع در انقلاب اسلامی و در بین مردم است که با عنایت و توکل به خداوند و اهل‌بیت(ع) در کنار اعتماد رهبری و ملت به‌دست‌آمده است و کینه و عداوت دشمنان و دنیای استکبار نیز از جایگاه والای سپاه در بین مردم ناشی می‌شود.
برزگر بیان کرد: سپاه و بسیج زیر مجموعه هیچ دولت و مجلس و مسئولی نیستند بلکه تمام همت و توان خود را در خدمت به انقلاب اسلامی به کار می‌برند.

کویرزدایی از 1200هکتار بیابان توسط سپاه پاسداران

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌ها و اقدامات سپاه پاسداران استان قزوین اشاره و عنوان کرد: در استان قزوین پروژه‌های مختلف و متنوعی توسط سپاه و بسیج سازندگی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به پروژه عظیم کویرزدایی در 1200 هکتار از مساحت استان، محرومیت‌زدایی از 3 دهستان محروم استان و ایجاد زیرساخت‌های اساسی در آن، اردوهای جهادی اقشار مختلف بسیج، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقدامات فرهنگی اشاره کرد.
جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل استان موضوع آسیب‌های اجتماعی است که معضلات بسیاری را برای جامعه ایجاد کرده است ازاین‌رو سپاه پاسداران از سال‌ها پیش در این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته سپاه پاسداران در 5 نقطه شناسایی شده از نظر وسعت آسیب‌های اجتماعی وارد شد و در سال جاری نیز 12 نقطه استان را به‌عنوان مناطق هدف در دستور کار دارد تا در این مناطق با ایجاد کانون‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال و تحت پوشش قرار دادن خانواده آن‌ها بر مسیر آسیب‌های اجتماعی موانع ایجاد کند.
برزگر بیان کرد: باید در کنار توجه به اشتغال به مباحث فرهنگی نیز توجه کرد چرا که اعتقاد ما بر این است که توجه به موضوع‌های فرهنگی می‌تواند از بروز بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در پایان با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اجرایی کردن شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیازمند باور و اعتقاد مردم و مسئولان نسبت به کالای ایرانی است تا در نتیجه آن شاهد حمایت عملی از کالای ساخت داخل باشیم.

انتهای پیام

captcha