نگاهی به آموزه‌های صحیفه سجادیه در «پرواز از زنجیر»
کد خبر: 3707915
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

نگاهی به آموزه‌های صحیفه سجادیه در «پرواز از زنجیر»

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم «پرواز از زنجیر» با همکاری سپاه علی بن ابیطالب(ع)، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، استانداری قم و با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی و نیز با حضور جمعی از خانواده‌ها یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه در مسجد علی بن ابیطالب(ع) قم برگزار شد.

نگاهی به آموزه‌های صحیفه سجادیه در «پرواز از زنجیر»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه با تبریک اعیاد شعبانیه و یاد شهید مدافع حرم پاسدار یاسر لطفیان بیان کرد: صحیفه سجادیه شادی‌بخش دل‌ها است و صالح‌بودن از جایگاه والایی نزد خداوند برخوردار است، همان‌گونه که تمام انبیاء از صالحان بودند.

کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه پرتویی از ولایت الهی است و به ما می ‌آموزد که معبود واقعی کسی است که هم برنامه مشخصی می‌دهد و هم رهروان را سرپرستی می‌کند، گفت: خداوند ولی صالحان است، وعده یاری داده است و یاران حضرت مهدی(عج) مهدی باور و مهدی یاور هستند. همچنین آنان صالح و نیکو کارند و در بن‌بست قرار نمی‌گیرند.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: صحیفه سجادیه با تمام سادگی و فشردگی، همه اصول اخلاقی را در بردارد، مانند اخلاق فردی، عفو، گذشت، اخلاق اجتماعی و امر به معروف عملی در قلب، زبان و عمل.

وی افزود: از بهترین فرازهای صحیفه سجادیه دعای «مکارم‌الاخلاق» است که در این دعا به ما می‌آموزد که عفو در مسائل شخصی، حق‌الناس و بیت‌المال است. همچنین خوب‌‌‌بودن تنها کافی نیست؛ بلکه باید خوبی‌ها در جامعه ترویج یابد.

مدرس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه به ما می‌آموزد که یاد خدا به انسان بصیرت می‌دهد، عنوان کرد: گناهکاران و گرفتاران شیطان، کور و نجات‌یافتگان از دام‌های ابلیس بینا هستند.

وی اظهار کرد: اگر نماز، قرآن و مسجد نباشد؛ شیطان‌ها با انسان برادر می‌شوند، تماس آن‌ها آسان و مؤثر می‌شود و انسان را به عمق گمراهی می‌کشاند.
لطفان بیان کرد: بر اساس صحیفه‌ سجادیه شیطان‌صفتان در انحراف انسان‌ها به کسی رحم نمی‌کنند و از هیچ‌کس دست بر نمی‌دارند. بنابراین لازم است، در آغاز و پایان هر روز کاری به یاد خداوند باشیم بود تا رمز دریافت درجات الهی را که نماز و انفاق است، کسب کنیم. همچنین رهبر جامعه اسلامی و یاران خداوند به فکر مصلحت واقعی و انجام فرمان خدا هستند، هر چند با کراهت و ناخوشایندی این و آن همراه شوند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha