تحلیل «امین پویا» از عملکرد متسابقان در سومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3708029
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

تحلیل «امین پویا» از عملکرد متسابقان در سومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشورمان به تحلیل اجرای بخشی از حفاظ در نوبت عصر سومین روز از مسابقات بین المللی قرآن کریم پرداخت.

 تحلیل «امین پویا» از عملکرد متسابقان در سومین رو از مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان با حضور در استودیو شبکه قرآن و معارف سیما با تحلیل اجراهای نوبت عصر سومین روز از مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: از متسابقانی که امروز در رشته حفظ به ارائه محفوظاتشان پرداختند تنها محمد اسجد خان از سریلانکا تلاوت قابل قبول و خوبی داشت ولی در مقابل حمزه بالعثمان بالهدی الفداء از کشور تونس در زمان تلاوت خود نه تنها از لحاظ حسن حفظ بلکه در تلاوت نیز دچار ضعف بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از کشورها مسابقات قرآن به صورت بین‌المللی برگزار نمی‌شود، افزود: برخی از کشورها مسابقات بین‌المللی قرآن ندارند و در واقع متسابقانی که از این کشورها در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت می‌کند چون تا کنون در میدان رقابت جهانی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند بنابر‌این دچار مشکل و در واقع در حین اجرا مشکل پیدا می‌کنند.
پویا اظهار کرد: خیلی از شرکت‌کنندگانی که در این مسابقات حضور یافته‌اند بالاخص در رشته قرائت به خاطر کم تجربگی و اینکه برای اولین بار است که در مسابقات و رقابت‌های بین المللی حضور می یابند در زمان تلاوت روی سن نیمی از توانایی آنها از بین می رود و به خاطر جوی که از حضور پر شور مردم و دکور خوب سالن حاکم است، دچار مشکل می‌شوند.
قاری بین المللی قرآن کشورمان با اشاره به تأثیر این گونه موارد در قضاوت داوران اظهار کرد: داوران هیچ گونه شناختی از متسابقان ندارند و اینکه در زمان تلاوت اطلاعی از نام و اینکه از کدام کشور هستند، ندارند و ملاک قضاوت را تنها بر عملکرد متسابقان می‌گذارند.
قاری بین‌المللی کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه توقعی که ما از قاری مصری داشتیم بیش از اینها بود، اظهار کرد: با توجه به پیشینه کشور مصر در قرائت قرآن توقع می رفت که نماینده این کشور تلاوتی زیبا و خوبی داشته باشد که این طور نبود و به علت استرس بیش از اندازه وی و تأثیر آن بر روی تلاوتش موجب شد که اجرای خوبی نداشته باشد و شاید بتوان گفت که حتی جزو برترین ها در مرحله پایانی نخواهد بود.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.

انتهای پیام 

captcha