علل عدم استقبال مردم از مسابقات بین‌المللی طلاب/ تمجید از مسابقات دانشجویان
کد خبر: 3708035
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
محمدعلی دهدشتی مطرح کرد:

علل عدم استقبال مردم از مسابقات بین‌المللی طلاب/ تمجید از مسابقات دانشجویان

گروه حوزه‌های علمیه ــ ناظر هیئت داوران دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب سراسر جهان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون این دوره از مسابقات بیان کرد: عدم استقبال از مسابقات دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم تبلیغات کافی است و رسانه‌ها می‌توانستند بیشتر به این مسئله بپردازند هرچند که بی‌توجه مطلق نیز نبوده‌اند.

علل عدم استقبال مردم از مسابقات بین‌المللی طلاب/تمجید از مسابقات دانشجویان

محمدعلی دهدشتی، قاری پیشکسوت قرآن و ناظر هیئت داوران دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب سراسر جهان در گفت‌وگو با ایکنا با بیان توضیحاتی درباره این دوره از مسابقات تصریح کرد: خوشحالم که این دوره از مسابقات برگزار می‌شود و در حال شکل‌گیری و رشد بهتر است، در هر حال جای این مسابقات خالی بود. چند سالی است که مسابقات طلاب در حوزه‌های علمیه و مسابقات دانشجویان در حال برگزاری و ارتقاء است. یک زمانی بود که حسرت داشتیم از این جهت که تنها تعداد اندکی از روحانیون در جلسات قرآن حضور داشتند، اما الآن حداقل در استان قم شرایط به گونه‌ای است که مرحله استانی مسابقات طلاب در حد یک مسابقه کشوری است.
وی در ادامه افزود: سال دومی است که مسابقات بین‌المللی طلاب برگزار می‌شود و حرکت خوبی است که موجب شده حوزه‌های علمیه خارج از کشور نیز به حرکت وا داشته شوند و می‌توانند در این مسابقات محفوظات و یا قرائات خود را ارائه کنند. امسال نیز وضعیت متسابقان خوب بوده، البته حفاظ بهتر بوده‌اند اما قاریان از سطح متوسطی برخوردار بودند به ویژه این که کشورهای آفریقایی از نظر قرائت ضعیف هستند.
دهدشتی با اشاره به عدم استقبال مطلوب از مسابقات بیان کرد: از دلایل عدم استقبال مردم از مسابقات می‌تواند این باشد که آنها مشغولیت دارند و فرصت آمدن به مسابقات را ندارند، مگر کسی که خودش علاقه‌مند است و انس بیشتر با قرآن دارد که در مسابقات شرکت کند، قبلا به خاطر دارم که مسابقاتی که برگزار می‌کردیم از طرف مجمع قاریان و در ماه رمضان بود که مسجد پر می‌شد، اما الآن مسابقات استانی که برگزار می‌شود، بیشتر متسابقان هستند تا مردم، یعنی مردم مشغولیات دارند.
قاری پیشکوست قرآن در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل نیز این است که تبلیغات کم بوده و باید بیشتر شود، البته به علت بدی آب و هوا برخی از بنرهای تبلیغاتی کنده شد، اما تبلیغات از طریق رسانه‌ها و ... باید بیشتر از اینها باشد تا مردم بیشتر ترغیب شوند. علاوه بر این مکان برگزاری مسابقات نیز مناسب نیست و در واقع دسترسی به آن مطلوب نیست، هرچند که برای علاقه‌مندان چندان تفاوتی ندارد.
وی بیان کرد: سال به سال که تجربه‌ها بیشتر می‌شود باید بیشتر از آنها استفاده کرد و باید نواقص را برطرف کرد، اما در کل سطح کیفی مسابقات خوب است البته جا دارد که در جریان برگزاری مسابقات و یا در زمان‌های مناسب دیگری کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شود.

دهدشتی با اشاره به برگزاری چند مسابقه به صورت همزمان بیان کرد: اگر سازمان اوقاف می‌تواند که در هر مسابقه نیروی کافی را تامین کند، برگزاری چند مسابقه به صورت همزمان ایرادی ندارد و در واقع تمام زحمات را یکبار انجام می‌دهند، اکنون نیز اینگونه است و نیروهای خود را دارند که هر یک در بخش‌های خود حاضر هستند، البته این مسأله موجب این می‌شود که مسابقات تحت الشعاع یکدیگر قرار گیرند و چون مسابقات طلاب تازه راه افتاده، جا دارد تا به مرحله مطلوبی برسد، اما مسابقاتی که در تهران برگزار می‌شود، سال‌ها است که در حال برگزاری است و اهمیت بیشتری نیز دارد.
وی در انتها بیان کرد: در هر حال خوشحالم که این مسابقات برگزار می‌شود، ضمن این که مردم نیز از روحانیون توقع دیگری دارند و این مسابقات موجب ایجاد انس با قرآن شده است، علاوه بر این به مسابقات دانشجویی نیز اشاره کنم و از آن تمجید کنم که بسیار مسابقه عالی است و موجب شده تا اجتماع دانشگاهی و فرهنگی ما با قرآن مانوس شوند البته که نیاز است در همه زمینه‌ها کار بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha