تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3708040
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
در حاشیه مسابقات قرآن انجام شد؛

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه مسابقات ــ در حاشیه سومین روز از مسابقات مراسم تجلیل از بیش از 35 استان و اداره قرآنی و حافظ و قرآن‌آموز، مربی و مؤسسه و رسانه برتر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در حاشیه سومین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مراسم تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، امروز دوم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
این مراسم که با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت ارشاد، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان و مدیر مسئول خبرگزاری ایکنا و دیگر مسئولان و پیشکسوتان قرآنی کشورمان و قراء و حفاظ دیگر کشورها همراه بود، دقایقی پس از تلاوت حسن کاسنی، قاری پاکستانی و پخش کلیپی از سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در مبارزه با استکبار، آغاز شد.
در ادامه گفت‌وگوی محمدرضا پورمعین، خادم القرآن با حمیدرضا طیبی انجام گرفت. وی در پاسخ به این سؤال که جهاددانشگاهی در امور فرهنگی و قرآنی فعالیت های چشمگیر از گذشته تا حال و در آینده خواهد داشت، به اجمال در خصوص مهمترین فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، گفت: قرآن، آخرین کتاب آسمانی برای زندگی سعادتمندان بشری است که از طریق پیامبر مکرم اسلام بر بشریت نازل شد است و بر همه ما است که در زمینه خواندن صحیح قرآن و فهم قرآن و عمل به دستورات آن و ترویج آن تلاش کنیم.
در ادامه نیز عبدالهادی فقهی زاده، معاونت قرآن وعترت ارشاد به سخنرانی پرداخت و گفت: نخستین بار بعد از برگزاری پانزده دوره مستقل آزمون سراسری مفاهیم در وزارت ارشاد و دوره‌های متمادی در اوقاف اولین بار با هم‌افزایی و مشارکت شایسته این دو سازمان و با همکاری هم، کاملا همدلانه یک اتفاق قرآنی را رقم زدند.
وی ادامه داد: در این آزمون که در بیش از 400 شهر برگزار شد، بیش از 240 هزار دانش آموز، دانشجو و اقشار گوناگون در 27 رشته حفظ و مفاهیم قرآن باهم رقابت کردند که نتیجه دلنشینی داشت و گفتمان قرآنی شایسته‌ای در مراکز قرآنی رقم خورد.

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
بنا بر گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم از برگزیدگان این دوره از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با اهدای لوح تقدیر و تندیس و در حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.
طی این مراسم از حجت‌الاسلام انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و حجت‌الاسلام صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سیدموسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی خورشیدی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه این استان و همچنین حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و آیت‌الله عباسیان، میرکل اوقاف واموری خیریه استان تجلیل به عمل آمد.
طی این مراسم، از سه رسانه برگزیده در زمینه انعکاس و پوشش اخبار این رویداد مهم قرآنی کشور چون حمید صابرفرزام، مدیر مسئول خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر معارف سیما و همچنین پیام تیرنداز، مدیرعامل خبرگزای فارس با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
همچنین از مدیران دفاتر قرآنی استان‌ها از حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی از مدیرکل قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و یحیی قاسمی، میر کل امور قرآنی اوقاف وامور خیریه اصفهان، سیدمصطفی میرعرب، مدیرکل قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سیدمحمد صالح‌نژاد، مدیر کل امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم، محمد جعفری، مدیرکل قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و حجت‌الاسلام مهدی عباسی، میر کل امور قرآنی اوقاف وامور خیریه این استان، حجت‌الاسلام یعقوب مهدوی، مدیر کل قرآن و عترت ارشاد استان گلستان و همچنین حجت‌الاسلام مصطفی فرخی، میر کل امور قرآنی اوقاف وامور خیریه این استان و محسن کرمیان، مدیر قرآن عترت ارشاد کرمانشاه و حجت‌الاسلام مجید میرزایی، میر کل امور قرآنی اوقاف وامور خیریه این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
در بخش حافظان کل و قرآن آموزان نمونه نیز از مسعود اکبری از استان مرکزی، مسعود داوودی، از استان همداغن، اعظم اکبری از قزوین، آتنا علینقی از تهران، اعظم اسدی از تهران و در بخش مؤسسات برگیده از محمدرضا عبداللهی، مدیر مؤسسه حضرت مهدی(عج) اصفهان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، نیره عامریان، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن شاهرود سمنان و عبدالغفور عظیمی از مؤسسه نور طبس خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.
در بخش مربیان قرآنی برگزیده نیز از معصومه عزیزی از استان خراسان رضوی، فاطمه فرسنگی از استان آذربایجان شرقی، حکیمه نصیری از استان مازندران، فاطمه ایران‌منش از استان کرمان و مرضیه اسدی از استان فارس با اهدای هدیه، لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، در پایان سومین روز رقابت‌های این دوره از مسابقات، حمیدرضا طیبی با همراهی عیسی علیزاده و حمیدرضا صابر فرزام به بازدید از بخش رسانه‌ها و خبرگزاری ایکنا پرداخت.
یادآور می‌شود، سی وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha