پاکی و حلالیت؛ شروط تغذیه در قرآن/ دعا؛ عامل اصلی آرامش
کد خبر: 3708051
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

پاکی و حلالیت؛ شروط تغذیه در قرآن/ دعا؛ عامل اصلی آرامش

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که آیات فراوانی در مورد تغذیه وجود دارد، اظهارکرد: پاکیزگی و حلال بودن، دو شرط تغذیه از منظر قرآن هستند و قرآن بر طبیب بودن و حلال بودن تغذیه تاکید دارد.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد یک‌شنبه، دوم اردیبهشت در دیدار با کارکنان علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که سلامت، بستگی به سبک زندگی دارد، اظهارکرد: اسلام تلاش داشته سبک زندگی افراد را درست نماید و رفتار مادی و معنوی اشخاص را تغییر دهد.
وی با بیان این‌که مجموعه دستورات دین برای اصلاح رفتار بوده که نتیجه این دستورات منتهی به سلامت افراد می‌شود، افزود: امروزه جنبه مرگ‌ومیر طبیعی اندک و بیشتر جنبه عارضی پیدا کرده است و عوارض باعث افزایش مرگ‌ومیر شده است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که تصور گذراندن ۲۰۰ سال عمر امری محالی نیست، تصریح کرد: عمر تبلیغی حضرت نوح ۹۵۰ سال بوده است.

پاکی و حلالیت؛ شروط تغذیه در قرآن/ دعا؛ عامل اصلی آرامش

وی با اشاره به این‌که اسلام یک قاعده کلی درباره سلامت دارد، عنوان کرد: رفتارهای مضر سلامت را نهی و برای سلامت جنبه سلبی و اثباتی وارد کرده است، به‌همین منظور فقها هر چیزی‌که سلامت انسان را به مخاطره بیندازد، حرام اعلام کرده‌اند.
امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که در قرآن آیات فراوانی در مورد تغذیه وجود دارد، ادامه داد: امروز مسئله سلامت، سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان بسیار مهم‌تر است، کمااینکه سلامت روحی، روانی، محیطی، شغلی و ذهنی از سلامت جسم مهم‌تر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان دعا را عامل اصلی آسایش و آرامش برشمرد و خاطرنشان کرد: شروط تغذیه از منظر قرآن‌کریم حلال و پاکیزگی تغذیه است.
وی با اشاره به این‌که هیچ دینی به اندازه اسلام برای سلامت ارزش قائل نشده است، به وجود ۱۵ قاعده در خصوص سلامت اشاره و تصریح کرد: از قواعد اسلامی سلامت می‌توان از قاعده لاضرر، نفی‌عسر و حرج در سبک زندگی و قاعده طهارت را نام برد.

سلامت و امنیت؛ مهم‌ترین عوامل خوشبختی و سعادت

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که سلامت نعمت و موهبتی است که مردم امروز قدر آن را کمتر می‌دانند، خاطرنشان کرد: اسلام مسئله سلامت و امنیت را به عنوان مهم‌ترین عامل سعادت و خوشبختی ذکر کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان پیشرفت حوزه بهداشت و درمان را یکی‌از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: اولین دستاورد این حوزه، پرورش نیروی انسانی متخصص در امر سلامت است به‌طوری‌که کشورهای پیشرفته دنیا به اندازه ایران طی این ۴۰ سال نیروی متخصص تربیت نکرده‌اند.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که امروز شاهد هستیم که دقیق‌ترین، ظریف‌ترین و سخت‌ترین عمل جراحی همچون مغز و اعصاب در ایران اتفاق می‌افتد، رشد سطح علمی و دانش و مهارت‌های پزشکی را از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و سلامت است.
وی به تولید داروهای مورد نیاز و خاص در ایران اشاره و عنوان کرد: اکنون 96 درصد از داروهای موردنیاز در کشور تامین می‌شود، ضمن این‌که ایران صادرکننده دارو به بسیاری از کشورها است.
آیت‌الله میرعمادی بر ضرورت تلاش برای ارتقا سلامت و توانمندسازی افراد برای بهبود سلامتی خود تاکید کرد و گفت: امروز مطالعه و رهنمودهای پزشک بایستی صرف ارتقا سلامت و نه‌صرف درمان بیماران شود.

انتهای پیام

captcha