برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان را تشریح کرد
کد خبر: 3708054
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان را تشریح کرد

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان را تشریح کرد گروه اجتماعی- معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در آستانه هفته معلم، برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال 97 را اعلام کرد.

طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان تلاشگر و فرهنگیان استان تبریک گفت .
وی با بیان اینکه اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلم در جامعه هدف اصلی برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم است؛ نهادینه سازی تکریم و تجلیل از مقام والای معلم و تعمیق مرجعیت و اثربخشی وی در جامعه و ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان در حیطه های تربیتی، آموزشی، پژوهشی را از دیگر اهداف برنامه های این هفته برشمرد.
محمدی از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه و پیش بینی ویژه برنامه هایی به همین مناسبت خبر داد و اظهار داشت: برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم به واحد های اداری و آموزشی استان به منظور اجرایی شدن ابلاغ شده است .
محمدی با بیان اینکه شیوه نامه استانی انتخاب معلمان برتر در گروه های حرفه ای 12 گانه به فرهنگیان و معلمان استان اطلاع رسانی شده است؛ گفت: زمینه اجرایی مناسب جهت شرکت حداکثری فرهنگیان انتخاب معلمان برتر و برنامه های بزرگداشت مقام معلم فراهم شده است .
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: در فرآیند انتخاب معلم برتر سال 97-96 از کلیه شهرستان ها و مناطق استان پرونده217 دریافت شده است که از این تعداد 12نفر به عنوان معلم برتر استانی و بقیه به عنوان شهرستانی انتخاب می شوند .
وی انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی عمومی، معرفی معلمان برتر استان و شهرستان و برگزاری آیین بزرگداشت هفته مقام معلم در کلیه مدارس با جلب مشارکت اولیای گرامی و دانش آموزان را از برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد.
محمدی بیان کرد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسم نمادینی که در استان و شهرستان‌ها و مناطق با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار می گردد؛ از معلمان برتر استان در سال 97 تجلیل خواهد شد .
وی برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، شرکت معلمان و دانش آموزان در آیین غبار روبی مزار شهدای گرانقدر و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل، شهدای عزیز و منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )، دیدار با خانواده های معزز شهدای فرهنگی و عیادت از بیماران فرهنگی را از دیگر برنامه های این هفته بر شمرد .
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد:: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی به ویژه مسابقه کتابخوانی از آثار استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، حضور مسئولان استان و شهرستان در مدارس با اهدای شاخه های گل و شرینی و تبریک هفته معلم، دیدار مسئولین آموزش و پرورش، معلمان برتر استان و دست اندرکاران ستاد بزرگداشت مقام معلم با نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و مسئولان استان و ایراد سخن توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های ستاد است.
انتهای پیام

captcha