نمایشگاه قرآن میزبان دومین طرح نذر حجاب/ کاهش قیمت چادر
کد خبر: 3708097
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
سلیمانی خبر داد:

نمایشگاه قرآن میزبان دومین طرح نذر حجاب/ کاهش قیمت چادر

گروه جامعه ــ مدیر عامل برند «حجاب گستر» از اجرای طرح جدید نذر حجاب(تعویض‌ چادرهای کهنه با نو) در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: با اجرای این طرح قیمت کلی پارچه چادری و چادر در بازار کاهش می‌یابد.

نمایشگاه قرآن میزبان دومین طرح نذر حجاب/ قیمت چادر را کاهش می‌دهیم

 

به گزارش ایکنا؛ طرح فردوس (نذر حجاب که بر اساس آن چادرهای مشکی نو با قیمتی بسیار کم با چادرهای مشکی کهنه تعویض می‌شود) یکی از طرح‌هایی است که توسط سه شرکت خصوصی «حجاب گستر»، «تیام» و «نگار» در حال اجرا است. بر اساس این طرح بانوان چادر مشکلی کهنه خود را با پرداخت 49 هزار تومان در سال گذشته و 59 هزار تومان در سال جدید با چادر دوخته شده با طرح‌‌های دانشجویی و ملی تعویض می‌کنند.

اجرای این طرح توسط سه شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری خصوصی و با هدف ترویج حجاب و در اختیار قراردادن چادرهایی با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب برای بانوان محجبه کشور صورت گرفته است. اما متأسفانه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از نام این طرح چادرهایی با کیفیت پایین و قیمت بالا به مردم ارائه می‌کنند.

برخی از افراد ناآگاه نیز به تصور اینکه این طرح با حمایت دولت و بودجه بیت‌المال در حال اجرا است دست به تخریب این طرح در فضای مجازی می‌زنند؛ بر همین اساس و با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی خبرگزاری ایکنا با اسد‌الله سلیمانی، مدیرعامل برند «حجاب گستر» و یکی از سه مشارکت کننده در طرح فردوس گفت‌و‌گو کرده است.

در این گفت‌و‌گو سیمانی با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس وابسته به وزارت ارشاد تنها نهاد دولتی است که در زمینه معرفی و حمایت غیرمالی از این طرح به ما کمک می‌کند، گفت: این کارگروه قرار بود برای معرفی طرح فردوس تیزری تلویزیونی تهیه کند اما به دلیل همزمانی با جشنواره مد و لباس فجر این امر محقق نشد.

100 فروشگاه در سراسر کشور طرح فردوس را اجرا می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 فروشگاه در سراسر کشور در حال مشارکت با طرح فردوس هستند و چادرهایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می‌دهند، گفت: اگر کمک‌های رسانه‌ای باشد می‌توانیم این طرح را در حمایت از کالای ایرانی، اشتغال و مهم‌تر از همه ترویج حجاب گسترش دهیم.

مدیرعامل برند «حجاب گستر» عنوان کرد: سوء استفاده‌گرانی پیدا شده‌اند که با کپی برداری از اسم این طرح موجب زیان و ضرر مردم شده‌اند و چادرها را گران‌تر از قیمتی که باید به مردم می‌فروشند. ما 100 نمایندگی در کشور داریم ولی 300 گروه دیگر در این زمینه در حال فعالیت هستند. این افراد به مردم اعلام می‌کنند که چادرهای کهنه آنها را با چادر نو تعویض می‌کنند و وقتی بانوان به آنها مراجعه می‌کنند چادری که قیمت آن 60 تا 70 هزار تومان باید باشد را 140 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کنند بعد می‌گویند 40 هزار تومان چادر کهنه شما را برداشتیم و از مردم 100 هزار تومان می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها به ما کمک کنند می‌توانیم جلوی این سوء استفاده‌ها را بگیریم. البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد. با وجود اینکه با بسیاری از مسئولان، نیروی انتظامی، وزارت کشور و ... ملاقات داشته‌ام هیچ کدام از این ارگان‌های دولتی حمایت جدی از این طرح نکردند و حتی مصرف پرسنل خود را هم به سمت ما سوق نداده‌اند. کارشناسان بیایند و ببینند دو مدل طرح چادری که ما تحت عنوان نذر حجاب ارائه می‌کنیم در اصل چه قدر باید قیمت‌گذاری شود و ما با چه قیمتی این چادرها را ارائه می‌کنیم.

کشوری که در بحث موشکی تا این حد پیشرفت کرده نمی‌تواند تکنولوژی رنگ چادر مشکی را کسب کند؟

سلیمانی تصریح کرد: ما به عنوان سه شرکت خصوصی بیش از 20 مدل چادر دوخته و به مردم ارائه می‌دهیم اما دو طرح چادری که در طرح نذر حجاب به مردم ارائه می‌کنیم با حداقل سوددهی صورت می‌‌گیرد. ما از بهترین پارچه برای دوخت این چادرها استفاده می‌کنیم و نیاز داریم برای ورود پارچه تسهیلاتی داشته باشیم. پارچه چادری تهیه شده در ایران هم باید ارتقای کیفیت پیدا کند باید در این زمینه زحمت کشید و تلاش کرد. کشوری که در بحث موشکی می‌تواند تا این حد رشد کند آیا نمی‌تواند در تولید پارچه چادر مشکی و تکنولوزی رنگ چادر مشکی خودکفا شود؟

وی با اشاره به اینکه ما این همه نخبه شیمی و این همه استاد و دانشجو داریم چرا به دنبال طراحی و تولید پارچه چادری با کیفیت عالی در ایران نیستیم و راحت‌ترین کار یعنی واردات پارچه را انجام می‌‌دهیم؟ گفت: برای ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن امسال طرح ویژه‌ای داریم.

مدیرعامل برند «حجاب گستر» اعلام کرد: در نمایشگاه قرآن امسال در ادامه طرح فردوس سه بسته(پک) در نظر گرفته شده است که داخل یکی از پک‌ها قواره پارچه چادری ایرانی (تولید کارخانه حجاب شهر کرد) یک چادر مشکی دوخته شده فردوس، یک چادر نماز به همراه ملزومات حجاب شامل هد، روسری، گیره روسری و ... در یک جعبه قرار داده شده و به بانوان تقدیم می‌شود. برآورد قیمت اصلی این بسته‌ها حدود 290 هزار تومان است که قرار است بین 160 تا 170 هزار تومان در نمایشگاه قرآن فروخته شود.

وی افزود: البته یکی از نهادهای دغدغه‌مند در حوزه حجاب هم برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده که در صورت تحقق این همکاری دو میلیون بسته در سراسر کشور توزیع خواهد شد. سال گذشته 110 هزار چادر در طرح فردوس به فروش رفت و ما می‌خواهیم ظرفیت خود را 20 برابر افزایش داده و دو میلیون چادر تولید کنیم و بر این اساس زیرساخت‌های خود را تقویت کرده‌ایم.

استخدام نیروی کار با اجرای طرح فردوس

سلیمانی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی این طرح و کمک به قطع دست افراد سودجو، گفت: در سالی که با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است باید کار خوب و با کیفیت عالی در اختیار مردم قرار دهیم و بر همین اساس قرارمان این است که بهترین پارچه و دوخت را در طرح فردوس استفاده کنیم و امیدواریم با این کار خدمت شایانی در حوزه حجاب و اشتغال انجام دهیم. تولید این چادرها موجب اشتغال 30 تا 40 نیرو توسط این سه برند می‌شود.

قیمت چادر کاهش می‌یابد

وی به تأثیر اجرای طرح فردوس بر روی قیمت پارچه چادری و چادر دوخته شده در بازار کشور نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ارائه چادر ارزان قیمت با کیفیت عالی از سوی ما موجب کاهش قیمت چادر در کل بازار شد. ما بارها گفته‌ایم که قیمت‌های چادرها و پارچه چادر در بازار ایران نامتعارف است. البته سال گذشته اجرای طرح فردوس شرایط را بهتر و قیمت‌ها را کاهش داد و در صورت اجرای طرح دوم فردوس قدر مسلم قیمت چادر از این هم کمتر خواهدشد.

 انتهای پیام

captcha