کیفیت؛ رمز دوام 20 ساله مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک
کد خبر: 3708099
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

کیفیت؛ رمز دوام 20 ساله مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآن و عترت مهد رهروان ولایت اراک گفت: اگر کیفیت را لحاظ نمی‌کردیم، 20 سال دوام نمی‌آوردیم ضمن اینکه از حمایت‌های چندانی هم برخوردار نبودیم وضعیت امروز حمایت از مؤسسات قرآنی در شان جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران برتر مؤسسات قرآنی، اقدام به «مؤسسه گردی» کرده است. در اولین قدم نیز ضمن بازدید از مؤسسه قرآنی مهد رهروان ولایت اراک، با مجتبی سعیدی، مدیر این مؤسسه، در ارتباط با عملکرد و رویکرد مؤسسه طی چندین سال فعالیت خود به گفت‌و‌گو نشستیم که بخش اول آن منتشر می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهد رهروان ولایت اراک با اشاره به پیشینه کار قرآنی خود گفت: بنده از سال 76 کار قرآنی را آغاز کردم در آن زمان در اراک مؤسسات قرآنی به ندرت وجود داشت. کلاس‌هایی را با همکاری ارگان‌های مختلف مانند سازمان تبلیغات برگزار و فعالیت‌هایی تابستانی با مشارکت سازمان بسیج انجام می‌دادیم.
سعیدی ادامه داد: در ادامه کار، فعالیت‌های حفظ را با سازمان اوقاف شروع کردیم و از کلاس‌ها نیز حمایت می‌کردند اما رفته رفته از حمایت‌ها کاسته شد و کلاس‌ها به تعطیلی کشید. بنده به این نتیجه رسیدم نمی‌توان با ارگان دولتی کار قرآنی کرد چراکه برنامه‌ها دائمی نیست و با تغییر مدیریت، رویکرد نیز تغییر می‌کند و به این فکر افتادم که فعالیت‌ها را طور دیگری دنبال کنم.
وی افزود: در ادامه کار با مؤسسه کشوری مهد قرآن آشنا شدم و یک شعبه از این مؤسسه را در اراک در سال 76 دایر کردیم . در واقع در 4 سال اول، فعالیت ما بیشتر در مساجد بود که از سال 80 تصمیم گرفتیم بجای جابجایی در مساجد مختلف مکانی را بطور مستقل اجاره کنیم و از آن سال تاکنون توانستیم با کمک خیرین و درآمد مؤسسه، کار را ادامه دهیم.
سعیدی گفت: با توجه به اینکه بیستمین سال فعالیت مؤسسه را سپری می‌کنیم کلاس‌های مختلف و متنوعی تشکیل می‌شود درواقع زیربنای کار ما حفظ بود که به تناسب و نیاز جامعه قرآنی، فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد و تلاش داشتیم که کار کیفی و مورد قبول مردم ارائه دهیم.
وی بیان کرد: اگر کیفیت را لحاظ نمی‌کردیم، 20 سال دوام نمی‌آوردیم ضمن اینکه از حمایت‌های چندانی هم برخوردار نبودیم. باید توجه کرد که وضعیت امروز حمایت از مؤسسات قرآنی در شان جمهوری اسلامی و جامعه قرآنی نیست، دست‌مان هم به جایی نمی‌رسد و مجبوریم در حد توان کار کنیم.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهد رهروان ولایت اراک افزود: اولین و مهم‌ترین رویکرد مؤسسه، فعالیت در رشته حفظ است به طوری که در برنامه‌ها، مسابقات و آزمون‌های مختلف حضور قدرتمند داریم. حافظان قرآنی که در این مؤسسه تربیت شدند در مسابقات ملی و بین‌المللی سرآمد هستند .
سعیدی گفت: در رشته حفظ قرآن نگاه ما سرمایه‌گذاری در آموزش بچه‌های 4 سال به بالا است؛ لذا دوره‌های مختلفی مانند تربیت مربی آموزش قرآن خردسالان را برای تأمین مربی مورد نیاز برگزار کردیم و خوشبختانه در تربیت مربی و آموزش حفظ، این مؤسسه جزء موسسات موفق در سطح کشور است.
وی افزود: در طی سال‌های اخیر به حوزه آموزش قرائت نیز ورود پیدا کردیم ضمن اینکه مجری طرح ملی تلاوت در سطح استان نیز هستیم. 15 استان این طرح را اجرایی می‌کنند که در استان مرکزی نیز در اسفند 96 قرائت بیش از 100 شرکت کننده در قالب مسابقه قرائت تقلیدی به دبیرخانه طرح در مشهد ارسال شد و منتظر اعلام نتایج هستیم تا کلاس‌های تخصصی طرح را شروع کنیم.
انتهای پیام

captcha