نظرات ترجمه‌پژوهی خرمشاهی مکتوب شد
کد خبر: 3708101
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

نظرات ترجمه‌پژوهی خرمشاهی مکتوب شد

گروه ادب ــ مدیر موسسه ترجمان وحی از چاپ نظرات ترجمه‌پژوهی قرآن کریم بهاءالدین خرمشاهی در قالب کتاب خبر داد.

نظرات ترجمه‌پژوهی خرمشاهی مکتوب شد

حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی، مدیر موسسه ترجمان وحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه کتاب‌هایی نیز در حوزه بحث‌های نظری ترجمه قرآن کریم توسط این موسسه چاپ می‌شود، عنوان کرد: همانطور که می‌دانید موسسه کتاب‌هایی در حوزه بحث‌های نظری ترجمه قرآن منتشر کرده و می‌کند در حال حاضر کتابی هشت جلدی از همه نقد و نظرها درباره ترجمه‌های فارسی قرآن در حال انتشار است.

وی با بیان این مطلب، افزود: بر این اساس همه نقد و نظرهایی که در مطبوعات، کتاب‌ها و ... بوده در این اثر احصاء شده و اثری بسیار ارزشمند است. چالش‌ها و نکات در این اثر آمده است و هر کسی که می‌خواهد قرآن را ترجمه کند می‌تواند به این اثر مراجعه کند.

حجت‌الاسلام نقدی با اشاره به اینکه بسیاری از ترجمه‌هایی که در بازار عرضه شده است در این اثر مورد نقد و بررسی قرار گرفته ادامه داد: نظرات و انتقادهای کسانی که در عرصه ترجمه قرآن، منتقد و صاحب‌نظر به شمار می‌آیند، در این کتاب گردآوری شده است. برای مثال اولین نقد در سال 1320 توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری بر ترجمه ابوالقاسم پاینده در این کتاب آمده است.

وی با بیان این مطلب افزود: کتاب دیگری هم داریم که به تازگی منتشر شده است و آخرین کتاب در حوزه ترجمه‌پژوهی محسوب می‌شود و در آن دو مقاله از بهاءالدین خرمشاهی در این باره چاپ شده است.

انتهای پیام

captcha