روایت حمایت از کالای ایرانی و انداختن توپ به زمین یکدیگر
کد خبر: 3708103
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
حسن‌پور تبیین کرد:

روایت حمایت از کالای ایرانی و انداختن توپ به زمین یکدیگر

گروه جامعه ــ مسئول سازمان بسیج اصناف کشور بر ضرورت تقویت اعتماد به نفس داخلی تأکید و تصریح کرد: اگر چه بسیاری از کالا‌های ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما برای کیفت بخشی به سایر اقلام و اجناس نیز حمایت تولید کننده، مصرف کننده و دولت مورد نیاز است.

روایت حمایت از کالای ایرانی و انداختن توپ به زمین یکدیگر
 
غلامرضا حسن‌پور، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور عملیاتی کردن شعار «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، گفت: از سال ۹۶ برنامه‌ای را با عنوان ترغیب اصناف جهت عرضه کالا‌های ایرانی به اصناف کشور ابلاغ کردیم و بدین ترتیب بستری برای عملیاتی کردن فرمایشات معظم له در جامعه ایجاد شده بود.
 
وی ادامه داد: همچنین پویش حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی راه اندازی شد تا پویش‌های مردمی موجود با یکدیگر مرتبط شوند و چالش‌ها و فرصت‌های عرضه و تولید به سمع و نظر مردم و مسئولان رسانده شود.

حسن‌پور به برگزاری نشست نقش اصناف و بازاریان در حمایت از کالای ایرانی اشاره و عنوان کرد: تمام رؤسای اتاق اصناف مراکز استان و مسئولان دولتی نیز در این نشست حضور پیدا کردند و طرح عرضه کالای ایرانی در ۱۵ گام ارائه شد. این طرح در سراسر کشور اجرایی و به شناسایی تولیدکنندگان ایرانی و تشویق و ترغیب آنان می‌پردازد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه جنس با کیفیت ایرانی در بازار بسیار وجود داد، اما به دلیل هجمه فرهنگی وارد شده برخی افراد از خرید آن ممانعت می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از اجناس ایرانی با مارک‌های خارجی به فروش می‌روند و این ایراد به فرهنگ حاکم بر جامعه ما وارد است که به توانمندی‌های داخلی اطمینان ندارند.

وی بر ضرورت تقویت اعتماد به نفس داخلی با توجه به اشکالات شرعی که در رابطه با قاعده نفی سبیل نیز بر این موضوع مترتب است تأکید و تصریح کرد: اگر چه بسیاری از کالا‌های ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما برای کیفت بخشی به سایر اقلام و اجناس نیز هم تولید کننده و هم مصرف کننده باید پای کار بیاید.

وی ادامه داد: این حمایت اگر از سوی مصرف کننده صورت گیرد سبب دلگرمی تولید کننده می‌شود و فروش بیشتر باید وی را به فکر کیفیت بخشی بیشتر وادارد، اما در برخی موارد تولید کننده پس از رونق گرفتن کار خود از میزان کیفیت آن به خیال سود بیشتر می‌کاهد این در صورتی است که مشتریان خود را در دراز مدت از دست می‌دهند.

حسن‌پور آنچه سبب حمایت از کالای ایرانی می‌شود را بیش از مسائل اقتصادی مرتبط با مسائل فرهنگی و باور‌های مردم و تولیدکنندگان دانست و گفت: در غیر این صورت تولید کننده و مصرف کننده توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.

وی به بیان تمهیدات در نظر گرفته شده برای تولید کننده ایرانی پرداخت و گفت: در برخی استان‌ها مصوب شده است تا فروشندگان اجناس داخلی حق سالانه اتحادیه را پرداخت نکنند. همچنین پیشنهادی به وزات کشور و امور مالیاتی داده شده است تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
 
حسن‌پور با اشاره به اینکه تولیدی اصناف در حال تعطیل شدن است، گفت: این تولیدی‌ها را باید حداقل سه سال معاف از مالیات کرد تا بتوانند سامانی به وضعیت خود بدهند. همچنین گرفتن حق بیمه ۲۰ درصدی کارگر از کارفرما توسط دولت نیز در این میان مشکل ساز است بنابراین باید افزایش حقوق کارگر اعمال شود، اما حق بیمه آنان زیر ۱۰ درصد در نظر گرفته شود و الباقی توسط دولت تأمین شود.
انتهای پیام

 

captcha