مسابقات طلاب نیازمند تبلیغات بیشتر بود/ سطح متوسط قرائت و حفظ
کد خبر: 3708140
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
داور بین‌‌المللی قرآن:

مسابقات طلاب نیازمند تبلیغات بیشتر بود/ سطح متوسط قرائت و حفظ

گروه حوزه‌های علمیه ــ محمد عباسی از داوران و قاریان بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به سطح متوسط قرائت و حفظ دومین دوره مسابقات قرآن طلاب و سطح بالای رشته خطابه گفت: یکی از ضعف‌های این مسابقات این بود که باید تبلیغات بیشتری برای حضور طلاب در مسابقات صورت می‌گرفت.

مسابقات طلاب نیازمند تبلیغات بیشتر بود/ سطح متوسط قرائت و حفظ

محمد عباسی، داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا؛ در حاشیه برگزاری اولین روز مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های جهان اسلام گفت: ضرورت برگزاری این مسابقات در این است که ما مسلمان هستیم و باید به قرآن مراجعه کنیم؛ همان‌طور که حضرت علی(ع) در مورد متقین فرمودند که انسان‌های متقی کسانی هستند که قرآن را با هدف درمان دردهای روحی و اخلاقی می‌خوانند و با آن مانوس می‌شوند.

عباسی بیان کرد: قرآن دارو است و باید همه اقشار مردم اعم از طلاب، بازاری، جوانان، دانشجویان و ... به قرآن باز گردند و به سراغ آن بروند؛ پیامبر فرمودند، وقتی فتنه‌ها به شما رو می‌آورد به قرآن پناه ببرید.

این داور بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: ضرورت پناه بردن به قرآن محرز است اما این ضرورت برای طلاب بیشتر است؛ زیرا این عزیزان در سراسر جهان مبلغان قرآن هستند و باید با قرآن آشنا شده و با طریقه صحیح خواندن آن آشناتر شوند؛ مردم هم وقتی می‌بینند که طلاب به‌خوبی با قرآن آشنا هستند و از آن بهره می‌برند و یا از حفظ هستند و با لحن زیبا قرآن می‌خوانند و عمل می‌کنند، سبب جذب آنان به قرآن می‌شود و این مهم‌ترین خاصیت این مسابقات است و موجب تبلیغ قرآن و خود طلاب است.

عباسی با اشاره به سطح مسابقات گفت: تا اینجای کار در رشته قرائت چند نفر نسبتا متوسط قرائت کردند، البته ممکن است بهتر شود؛ در حفظ نیز در حد متوسط بود اما در خطابه بسیار خوب ظاهر شدند.

وی تاکید کرد: این رشته جدید است و هر کسی که وارد صحن مسابقات می‌شد از دیگری بهتر بود و برای من جذابیت زیادی داشت.

وی در مورد زمان و مکان این مسابقات تصریح کرد: هم اکنون 5 مسابقه بین‌المللی به صورت همزمان در حال اجراست در حالی که هر کدام از این مسابقات به تنهایی می‌توانست تاثیرات تبلیغی خوبی داشته باشد ولی وقتی همزمان است بر یکدیگر اثر منفی می‌گذارد.

این داور بین‌المللی افزود: شاید لازم بود تبلیغات وسیع‌تری برای حضور طلاب در این مسابقات شاهد باشیم؛ شاید یکی از ضعف‌ها این باشد که در کنار مسابقات بین‌المللی برگزار می‌شود که تاثیر منفی روی هم می گذارند.

عباسی گفت: مکان خوب است ولی به نظر می‌رسد می‌توان آن را به مشهد هم منتقل کرد یا در شیراز هم برگزار شود؛ البته اگر این پیشنهادات عملی شود جذابیت مسابقات بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام

captcha