بندهای پاک قرآنی در زندان‌های آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3708145
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

بندهای پاک قرآنی در زندان‌های آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: امسال بندهای پاک ویژه قرآنی با هدف اشاعه بیش از پیش معارف اسلامی در زندان های استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: میرعلی اکبر بنی هاشمی با اشاره به اینکه در 2 سال آینده زندان های آذربایجان غربی به کانون قرآن تبدیل می شود، افزود: در سال گذشته سه هزار و 500 نفر از زندانیان استان در داخل زندان ها به فراگیری قرآن و آموزه های آن مشغول بودند.
وی اضافه کرد: همچنین تا پایان سال 1396 با جذب روحانی و مربی قرآن در زندان های استان تعداد روحانیون زندان ها به 35 نفر و مربیان قرآن به 27 نفر رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه 620 نفر از مددجویان در حوزه قرآن و آموزه های آن فعالیت می کنند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان زندان ها کاهش جمعیت کیفری است، گفت: در همین راستا 300 دستگاه پابند الکترونیک خریداری و به زندانیان واجد شرایط استان بسته می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر زندانیان استان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند، افزود: در حال حاضر فقط یک اردوگاه کار درمانی در شمال استان با ظرفیت محدود به امر نگهداری زندانیان این جرائم اختصاص یافته است.
بنی هاشمی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی 2 مرکز برای نگهداری زندانیان جرائم مواد مخدر در میاندوآب و ارومیه ایجاد شود تا جمعیت کیفری زندان های استان کاهش یابد.
وی همچنین از آزادی مشروط 15 مددجوی زن ندامتگاه نسوان ارومیه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان های استان انجام شده است.
بنی هاشمی در خصوص اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان نیز افزود: در سال گذشته زندانیان آذربایجان غربی در قالب 400 هزار نفر ساعت و در 179 رشته فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی را پشت سر گذاشتند.
وی ادامه داد: 30 درصد از زندانیانی که در سال گذشته آموزش های مهارتی دیده بودند پس از آزادی در حوزه های مختلف خدمات شهری، کارگاه های تولیدی و صنعتی مشغول کار شدند تا نیازهای خانواده هایشان را تامین کنند.
وی در خصوص زندانیان شاغل در زندان ها نیز گفت: هم اکنون 41 درصد محکومان در زندان ها و مراکز کار بیرون از زندان در حال فعالیت هستند و زندانیان رای باز نیز در برخی از امور خدماتی شهرداری ها و سایر مراکز دیگر کار می کنند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی نسبت به افزایش تعداد زندانیان رای باز استان با کمک مسئولان قضائی نیز ابراز امیدواری کرد.
بنی هاشمی گفت: یکی از وظایف سازمان زندان ها مراقبت های پس از خروج از زندان برای حذف چرخه بازگشت زندانی به بند بوده و موفقیت در این امر زمانی امکان پذیر است که فرد پس از آزادی وارد عرصه اشتغال شود.
وی انعقاد تفاهم نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل اوقاف، جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش را از جمله اقدامات این اداره کل برای حمایت از مددجویان و خانواده آنان عنوان کرد.
‌اقدامات فرهنگی و تربیتی در یک دهه گذشته در زندان های آذربایجان غربی نتایج ارزشمندی در پی داشته است و صدها زندانی در سطح استان از این خدمات بهره مند شده اند.

انتهای پیام

captcha