ترویج کالای ایرانی، امر به معروف است
کد خبر: 3708153
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

ترویج کالای ایرانی، امر به معروف است

گروه اجتماعی- مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان گفت: ترویج حمایت از کالای ایرانی، مصداق امر به معروف را دارد، زیرا آثار مثبت آن به وضوح در جامعه اسلامی نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: ترویج حمایت از کالای ایرانی، مصداق امر به معروف را دارد، زیرا آثار مثبت آن به وضوح در جامعه اسلامی نمایان می‌شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به‌خوبی در نامگذاری امسال، اهمیت این مسأله را نشان دادند، زیرا امروز توطئه دشمنان این است که ما را وابسته بار بیاورند و بعد بتوانند برای تحقق خواسته‌هایشان، فشار وارد کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی، یعنی رونق بازار هموطنان ما، ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان، یعنی قطع کردن دست بیگانه از بازار ما و در حقیقت به‌معنای گرفتن حربه دشمنان است.
وی ادامه داد: کسانی که در نقش تولیدکننده هستند، باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و کسانی که در نقش مصرف‌کننده هستند، باید روی تولیدات ملی تعصب داشته باشند و تا زمانی که نمونه ایرانی وجود دارد، سراغ جنس خارجی نروند.
باقری با بیان اینکه اگر این شعار در جامعه نهادینه شود بسیاری از تحریم‌ها و ترفند‌های دشمن بی‌اثر خواهد شد، افزود: علما و روحانیان به‌عنوان قشری که با جامعه ارتباط نزدیک دارند، باید این مسأله را همانند امر به معروف و نهی از منکر بدانند.
وی بیان کرد: کلاس‌های درس حوزه، دانشگاه و مدرسه و همچنین تریبون‌های نماز جمعه محل مناسبی برای بیان اهمیت حمایت از تولید ملی است؛ باید اقشار مختلف را نسبت به این موضوع آگاه کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان افزود: تولید کنندگان داخلی نیز باید علاوه بر افزایش کیفیت کالاها، حتی‌الامکان قیمت را کاهش دهند تا بتوانند در رقابت با کالاهای خارجی پیروز شوند، چون مردم به دنبال کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هستند.

انتهای پیام

captcha