نیاز به مشارکت خیرین و نمایندگان مجلس برای رفع کمبودهای سلامت وجود دارد
کد خبر: 3708174
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
استاندار تهران عنوان کرد:

نیاز به مشارکت خیرین و نمایندگان مجلس برای رفع کمبودهای سلامت وجود دارد

گروه سلامت ــ استاندار تهران در اولین مجمع سلامت این استان با اشاره به کمبودهای بهداشتی و درمانی در تهران بر مشارکت دستگاه‌های اجرای، نمایندگان مجلس و خیرین برای رفع این کمبودها تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در نخستین مجمع سلامت این استان با بیان اینکه بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان بوده اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرای باید به انجام اقدامات پیشگیرانه کمک و مردم نیز در حوزه سلامت مشارکت کنند.مجمع سلامت نیز ذیل این دو هدف تعریف و تشکیل شد.

رئیس مجمع سلامت استان تهران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرای به اندازه وظایف و در حد توان خود باید به حل مسائل بهداشتی و درمانی کمک کنند عنوان کرد: همه باید وزارت بهداشت کمک کنیم تا مسئولیت پذیرفته و تلاش شود که تحقیقات و پژوهش‌های ارزشمندی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شود چرا که هنوز دانشگا‌ها درگیر مسائل بهداشتی و درمانی بوده و نتوانسته‌اند بر روی نتایج پژوهش و تحقیقات متمرکز شوند.

استاندار تهران وضعیت این استان را از نظر امکانات بهداشتی و درمانی نامناسب دانست و گفت: در حوزه سلامت در سطح استان به ویژه شهرستان‌ها و روستاها با کمبودهای جدی روبرو بوده اما با کمک نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرای و خیرین می‌توانیم در بازده زمانی چهار ساله کمبودها را برطرف و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه صحت و امنیت دو شاخص مهم از جمله شاخص‌های مهمی بوده که توسط حاکمان و حکیمان تامین می‌شده گفت: حکیم به موضوع سلامت مردم دیار و شهر رسیدگی می‌کرد و بیماران نیز نسخه خود را از آنها می‌گرفتند با تشکیل دانشگاه‌ها تحقیق، پژوهش و آموزش بود که درمان نیز در دانشگاه‌ها آغاز شد این امر تا حد زیادی با مشارکت مردم پیش رفت.

مقیمی افزود: مشارکت مردم سبب اجتماعی شدن درمان و بهداشت بوده و در واقع مجمع سلامت در راستای محقق کردن مشارکت مردم در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده است.

انتهای پیام

captcha