5 ساعت تمرین روزانه توسط حافظ قرآن سریلانکایی
کد خبر: 3708186
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
در گفتگو با ایکنا اعلام شد؛

5 ساعت تمرین روزانه توسط حافظ قرآن سریلانکایی

گروه بین‌الملل - محمد انور عسکر، حافظ روشندل اهل سریلانکا که در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان در ایران شرکت کرده، ، هر روز به طور مرتب 5 ساعت قرآن می‌خواند تا محفوظاتش را تثبیت کند.

5 ساعت تمرین روزانه توسط حافظ قرآن سریلانکایی 

محمد انور عسکر روشندل 14 ساله اهل سریلانکا که نابینا به دنیا آمده است، علی‌رغم این که سن و سال زیادی ندارد، حافظ کل قرآن کریم است. این حافظ روشندل، هر روز به طور مرتب 5 ساعت قرآن می‌خواند تا محفوظاتش را تثبیت کند.

 وی در گفتگو با ایکنا در خصوص شیوه حفظ آیات قرآن کریم، گفت: برای حفظ قرآن استادم آیات را تلاوت کرده و من آن را تکرار می‌کردم و از طریق گوش دادن حافظ قرآن شده‌ام.  

وی که از استادش لحظه‌ای جدا نمی‌شود آرزوی خود را آموزش قرآن کریم به دیگران عنوان کرد.

این حافظ روشندل در پاسخ به این سؤال که پیش از در چه مسابقاتی شرکت کرده است، افزود: پیش از این در مسابقات دبی شرکت کرده‌ام، اما موفق به کسب مقام خاصی نشده‌ام. امیدوارم که در مسابقات ایران با تمرین و تلاش رتبه‌های خوبی را به دست آورم.

وی در جواب این پرسش که از شناخته شدن به عنوان یک حافظ قرآن در میان مردم چه احساسی دارد، گفت: این برای من مایه خرسندی است و از این که مردم را به این نام می‌شناسند احساس غرور می‌کنم.

محمد انور عسکر، با ابراز رضایت از شرکت در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن نابینایان جهان اسلام، تصریح کرد: حضور در ایران برایم خوشایند است و این کشور را خیلی دوست دارم. شرکت در این مسابقات در سال‌های آینده نیز برای من مایه افتخار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان یک حافظ قرآن چه آرزویی دارید، گفت: امیدوارم که روزی مانند استادم شاگردانی داشته باشم. هدفم این است که قرآن را به دیگران نیز آموزش دهم. من استادم را مانند پدر خود می‌دانم.

انتهای پیام

35

captcha