دانشگاه فارغ التحصیلان ایده آفرین به جامعه معرفی کند
کد خبر: 3708227
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی:

دانشگاه فارغ التحصیلان ایده آفرین به جامعه معرفی کند

گروه اجتماعی- رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دانشگاه وظیفه دارد فارغ التحصیلانی را به جامعه معرفی کنند که ایده آفرین، منطقی و با جسارت باشند و بتوانند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را جامه عمل بپوشانند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جلال الدین صادقی روز گذشته 2 اردیبهشت جاری در آیین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در بیرجند با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی، دانشگاه‌های هر کشور است، گفت: دانشگاه نماد بالاترین سطح علمی و فرهنگی در یک کشور است.
رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای توسعه همه جانبه کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی خلاق، منتقد و ایده آفرین است، گفت: دانشگاه وظیفه دارد فارغ التحصیلانی را به جامعه معرفی کند که ایده آفرین، منطقی و با جسارت باشند و بتوانند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را جامه عمل بپوشانند.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مناظرات لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در مناظره مهم شنیدن است و پاسخ به سوالات باید بدون تخریب و جنبه نقد داشته باشد و نباید منجر به هنجار شکنی شود.
صادقی اظهار کرد: اگر شرایطی ایجاد کنیم که اندیشه‌ها آزاد شوند، آزاد اندیشی شکل می‌گیرد و یکی از اقداماتی که شوق آفرینی و پویایی را در دانشگاه‌ها رقم می‌زند و سبب شده دانشجویان بی‌پرده آنچه را که در دل دارند دلسوزانه بر زبان آورند، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی است.
رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به آداب مناظره گفت: جوانان ما باید نقد و بررسی و بیان نظام مند عقاید خود را تمرین کرده و بهترین مکان برای ارائه آن دانشگاه است.
صادقی با اشاره به اینکه ظرفیت شنیدن دیدگاه مخالف را در خودمان باید تقویت کنیم، ادامه داد: مناظره نباید به هنجار شکنی تبدیل شود و باید چارچوب قابل قبولی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: با برپایی این مناظره‌ها جهاددانشگاهی و دانشگاه دنبال حل مشکلات جامعه نیستد، بلکه هدف توجه دادن دانشجویان به محیط پیرامونی و مسائل جامعه است.
انتهای پیام

captcha