بیش از 300 مدرسه امین در آذربایجان غربی فعالیت دارند
کد خبر: 3708256
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

بیش از 300 مدرسه امین در آذربایجان غربی فعالیت دارند

گروه فعالیت های قرآنی – معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از فعالیت بیش از 300 مدرسه امین در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ارشاد معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد : شهرستان ها میاندوآب با تعداد 84 مدرسه امین، خوی 61 و ارومیه با 60 مدرسه امین به ترتیب بیشترین تعداد مدارس امین را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود : شهرستان نقده با 55 مدرسه، شاهین دژ 18، چایپاره 16، تکاب 14 و سلماس با تعداد 9 مدرسه امین در رتبه های بعدی قرار دارند و جمعا بیش از 300 مدرسه امین در استان فعالیت می کنند. 
وی خاطرنشان کرد : مدرک مورد نیاز برای ورود به مدارس امین، سطح 2 و 3 حوزه علمیه می باشد و کارشناسان مذهبی در مدارس امین حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمین ارشاد با اشاره به اینکه روحانیان مدارس امین موظفند حداقل به مدت 80 ساعت در ماه در مدارس حضور داشته باشند، افزود : اولویت دادن به برنامه های تبلیغی که مستلزم تاثیرگذاری و حضور بالای دانش آموزان است از جمله وظایف روحانیان در مدارس امین می باشد.
وی ادامه داد : اهتمام و مداومت به برنامه های ابلاغی از سوی معاونت تبلیغ شامل اجرای طرح تربیتی و فرهنگی و طرح حفظ قرآن کریم نیز از دیگر وظایف روحانیون مدارس امین به شمار می رود.
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد : 13 عنوان برنامه توسط مبلغین مدارس امین برگزار می شود که شامل برگزاری کلاس های احکام و عقاید و اخلاق براساس طرح تربیتی، برپایی هیات دانش آموزی، فعالیت های قرآنی و سخنرانی بین الصلاتین از جمله این برنامه ها می باشد.
انتهای پیام

captcha