هزینه‌کرد 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین
کد خبر: 3708269
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
طی سال گذشته در استان زنجان محقق شد؛

هزینه‌کرد 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از هزینه کرد 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین طی سال گذشته در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با امام‌جمعه دندی اظهار کرد: بر اساس الزامات ابلاغی شورای مرکزی زکات کشور باید 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین و 40 درصد آن در امور عام‌المنفعه هزینه شود که این تناسب در استان زنجان بیش از برنامه ابلاغی رعایت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه قریب به 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سال گذشته در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است، گفت: با همراهی مناسب اعضای شورای زکات و مشارکت مطلوب مردم بیش از 100 درصد برنامه پیش‌بینی‌شده استان زنجان در این بخش در سال گذشته محقق شد.
وی با بیان اینکه بر اساس الزامات ابلاغی شورای مرکزی زکات کشور باید 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین و 40 درصد در امور عام‌المنفعه هزینه شود، افزود: 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در امور محرومین و 39 درصد از آن در امور عام‌المنفعه هزینه شده که این تناسب در سال گذشته در این استان نسبت به سال قبل از آن بهبود نسبی داشته است.
صفری ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین، ارائه خدمات هدفمند و اثربخش از محل منابع حاصل از این فریضه الهی به ‌منظور رفع مشکلات درمانی، معیشتی، مسکن و جهیزیه نیازمندان در سال گذشته طبق نظر مؤدیان زکات بوده است.
وی همچنین گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در امور عام‌المنفعه نیز به‌منظور ساخت، تعمیر، مرمت و به‌سازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها ازجمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و پل در سال گذشته هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به تقویت نیروی انسانی در بخش اجرایی زکات در ابتدای امسال، افزود: این اقدام به ‌منظور گفتمان‌سازی بیشتر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های این نهاد در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات انجام‌شده است.
صفری از اقدامات مهم دیگر کمیته امداد استان زنجان در حوزه فرهنگ‌سازی زکات به تشکیل شورای زکات در روستاها اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با تشکیل شورای زکات در روستاها شبکه منسجم و گسترده‌ای از فعالان زکات در استان زنجان را ساماندهی کرده و از لایه‌های مختلف جامعه در احیای این فریضه الهی به‌عنوان مسئولیت دینی و اجتماعی آن‌ها استفاده کنیم.
 تقویت بنیان‌های اجتماعی از آثار ترویج فرهنگ پرداخت زکات است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه دندی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و فعالیت در بخش فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از اقدامات ارزشمند کمیته امداد در توسعه گفتمان دینی در جامعه است، گفت: از آثار برجسته توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات تقویت بنیان‌های اجتماعی و همبستگی در جامعه در حوزه تأمین اقتصاد نیازمندان است.
وی ادامه داد: استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیت در حوزه تصمیم‌گیری، اجرایی و گفتمان سازی فرهنگ زکات زمینه‌ساز توفیق بیشتر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این بخش و تحقق اهداف تعیین‌شده به‌ویژه احیای این فریضه الهی می‌شود.
انتهای پیام
 
captcha