پایان دور مقدماتی مسابقات قرآن بانوان/ اجرای خوب نماینده کشورمان
کد خبر: 3708303
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
در هتل ارم تهران روی داد؛

پایان دور مقدماتی مسابقات قرآن بانوان/ اجرای خوب نماینده کشورمان

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در حالی پایان یافت که «حکیمه نصیری» نماینده کشورمان با اقتدار به ارائه محفوظاتش پرداخت.

به گزاری خبرنگار ایکنا؛ مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان، روز گذشته 3 اردیبهشت ماه با اجرای نمایندگانی از کشورهای ایران، اردن، نروژ، الجزایر، روسیه و چاد پایان یافت.

پایان دور مقدماتی مسابقات قرآن بانوان/ اجرای خوب نماینده کشورمان در میان اجراهای امروز

در نوبت عصر روز گذشته که از ساعت 16 تا 20 در سالن همایش‌های بین المللی هتل ارم در حال برگزاری بود، حکیمه نصیری نماینده کشورمان در رشته حفظ این دوره از مسابقات به اجرای محفوظات خود پرداخت. نصیری با تسلط، تمرکز و اقتدار به سؤالات هیئت داوران پاسخ گفت تا جایگاه خود را در بین اجراهای امروز و روز گذشته تثبیت کند.

در این روز همچنین آیات عبدالعزیز عمر ناصیر از اردن، اسماء عدره از نروژ، عقیله بن کروش از الجزایر، خیرالدین الفیرا از روسیه و فاطمه حسین حسن از چاد برای اجرای خود در جایگاه جایگاه حاضر شدند. در پایان اجرای متسابقین، گروه تواشیح تسنیم البرز، اثر پیامبر(ص) را اجرا کردند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

پس از پایان اجرای گروه تواشیح، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر روی سن حاضر و برای حاضرین از جایگاه ویژه بانوان و پیشرفت های زن ایرانی گفت. صحبت های حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور پیرامون کتاب قرآن و وظایف مسلمانان نسبت به این کتاب مقدس، پایان بخش برنامه های روز دوم مسابقات بین المللی بانوان بود.

پایان دور مقدماتی مسابقات قرآن بانوان/ اجرای خوب نماینده کشورمان در میان اجراهای امروز

ابتکار در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه تفسیر و مفاهیم قرآن برای زندگی امروز بشر کاربردهای بسیار دارد، تأکید کرد: لذا برگزاری مسابقاتی که این ابعاد قران را نیز مدنظر داشته باشند باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این آمادگی را دارد که برای بسط فرهنگ ترجمه قرآن در همه محافل و نشست ها همکاری کند؛ شخصاً این سیاست را در محیط زیست بخشنامه کردم که هر جا قرآن قرائت می شود ترجمه تایید شده در کنار قرائت به مخاطبان ارائه شود و خوشبختانه این سیاست در آموزش و پرورش و ... هم دنبال می شود و اگر عمومیت بیاید به داشتن جامعه سالم و متعالی کمک می کند.
ابتکار با اشاره به معرفی مولفه های سبک زندگی صحیح در قرآن، ابراز کرد: قرآن برای زنان، خانواده، محیط زیست و ... توصیه و راهکار دارد و شیوه هایی را برای اعتلای انسان ارائه می کند.

گزارش ایکنا حاکی است؛ حکمیه نصیری از جمهوری اسلامی ایران، عقیله بن کروش از الجزایر، اسماء عدره از نروژ، ساجده خاتون از بنگلادش، هدیل بن فتحی از تونس، عاشورا امان لیلانقی از تانزانیا و زمن عبدالکاظم از عراق راه یافتگان به فینال این رقابت ها هستند. این نفرات بعد از سه مرحله مقدماتی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه، دوم و سوم اردیبهشت ماه برگزار شد و امروز، سوم اردیبهشت ماه با رای هیئت داوران به این مرحله راه یافته‌اند.

نفرات اول تا سوم دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان بعد از رقابت این افراد در عصر روز امروز، سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه مشخص و همزمان با اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه معرفی و تجلیل می شوند.

انتهای پیام

captcha