ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3708311
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: طی سال گذشته، تعداد 5 هزار و 147 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار 65 میلیارد و 100 میلیون تومان برای مددجویان این استان ایجاد شده است.

رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: طی سال گذشته، تعداد 5 هزار و 147 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار 65 میلیارد و 100 میلیون تومان برای مددجویان این استان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده در بیش از 200 رشته از جمله کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع دستی بوده است، افزود: این طرح‌ها عمدتا در بخش مشاغل خانگی و کسب‌وکار خرد بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ايجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نيازمند، با اتخاذ سياست‌های مؤثر و كارآمد، در رأس برنامه‌های كميته امداد امام خمينی(ره) قرار دارد.
وی ادامه داد: مددجویانی که در بخش مشاغل خانگی و کسب‌وکار خرد مشغول به کار می‌شوند، به تدریج با افزایش سطح دانش و آگاهی‌های فنی و کسب مهارت‌های لازم، می‌توانند به‌صورت خودکفا و بدون اتکا به حمایت‌های کمیته امداد فعالیت کنند.
پودینه با بیان اینکه 80 درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان و 20 درصد به اقشار نیازمند استان اختصاص دارد، اظهار کرد: در سال گذشته همچنین یک‌هزار و 732 شغل از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و سه هزار و 412 فرصت شغلی نیز با اعتبار 43 میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی ایجاد شد.

انتهای پیام

captcha