کسب رتبه دوم فرمانداری اراک در امور اجتماعی
کد خبر: 3708312
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
زارعی خبر داد:

کسب رتبه دوم فرمانداری اراک در امور اجتماعی

گروه اجتماعی-معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اراک گفت: طبق ارزیابی دفتر امور اجتماعی استانداری از فرمانداری‌های استان در بحث فعالیت‌های اجتماعی سال 96، فرمانداری اراک در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا زارعی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اراک، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اراک که امروز دوم اردیبهشت‌ماه، در فرمانداری برگزار شد گفت: طبق ارزیابی دفتر امور اجتماعی استانداری از فرمانداری‌های استان در بحث فعالیت‌های اجتماعی سال 96، فرمانداری اراک در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: در سال 95 رتبه سوم را کسب کردیم و قبل از آن نیز رتبه‌هایی بهتر از 7 نداشتیم، البته طبق ارزیابی دفتر امور اجتماعی، ضعف‌هایی نیز داریم که برخی از آنها خارج از کنترل فرمانداری است و سایر ضعف‌ها از جمله مکاتبات، باید برطرف شد.
زارعی افزود: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر باید یک عضو ثابت را به شورا معرفی کنند تا اشراف کامل به مباحث و تصمیمات پیدا کند، با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، کاهش سن اعتیاد و تغییر و تنوع نوع مواد مخدر مصرفی باید فعالیت‌ها گسترده‌تر و قاطع‌تر دنبال شود.
وی با اشاره به دستور جلسه شورا مبنی بر ارائه گزارش عملکرد سال 96 گفت: اعضایی که گزارش عملکرد خود را آماده نکرده‌اند یک هفته فرصت دارند. فرمانداری در زمینه ارائه مجوز به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در چارچوب قانون و اخلاق هیچ منعی ندارد در این زمینه نهایت همکاری را خواهیم داشت.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اراک افزود: این برنامه‌ها از این جهت دارای اهمیت است که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را پر می‌کنند و منجر به تخلیه هیجانات این دوره سنی می‌شوند و در نهایت جوان را از امور حاشیه‌ای و فعالیت‌هایی که به نوعی دروازه ورود به اعتیاد هستند دور نگه می‌دارد، ضمن اینکه این برنامه‌ها باعث ارتقای فکری نسل نوجوان می‌شوند.
زارعی با اشاره به حوزه درمان و سلامت مبارزه با مواد مخدر گفت: باید نظارت بیشتری روی توزیع متادون و مغازه‌های فروش داروهای گیاهی انجام شود طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده برخی از فروشندگان داروهای گیاهی برای درمان اعتیاد دارو تجویز می‌کنند که مصداق بارز دخالت در درمان اعتیاد است.
وی با اشاره به مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان افزود: کمیسیون ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی وظیفه بررسی مشکلات و مسائل اعتیاد دانشجویان خوابگاهی را دارد که در اولین جلسه این کمیسیون وضعیت خوابگاه‌های خودگردان را پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز باید زمینه را به لحاظ جذابیت برنامه‌ها در خوابگاه‌ها طوری فراهم کنند که دانشجویان، خوابگاه دانشگاه را به خوابگاه‌های خصوصی و خودگرادن ترجیح دهند همچنین دانشگاه باید به خوابگاه‌های خودگردان مشاور اعتیاد بفرستد و دوره‌های آموزشی برگزار کند.
یادآور می‌شود، در این جلسه اعضای شورا گزارش عمکرد دستگاه متبوع خود را در امر مبارزه با مواد مخدر در سال 96 ارائه دادند.

انتهای پیام

captcha