بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم
کد خبر: 3708324
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم

گروه بین‌الملل – عالیه علی، نماینده آفریقای جنوبی در دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در تهران گفت: پدرم استاد قرآن است و در مسیر حفظ کلام وحی مشوق و حامی من بوده‌ است.

بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم

عالیه علی، حافظ کل قرآن و نماینده آفریقای جنوبی در دومین مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان در تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: 19 سال دارم و از 16 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و حفظ کل آیات دو سال و نیم طول کشید.

وی افزود: اولین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنم و این مسابقات در سطح مناسبی برگزار شده است.

این حافظ 19 ساله بیان کرد: فقط یک بار به صورت منطقه‌ای در مسابقات قرآن در آفریقای جنوبی شرکت کرده‌ام و خیلی تجربه حضور در رقابت‌های قرآنی را ندارم.

شاگردی پدر

عالیه علی تصریح کرد: پدرم استاد قرآن است و در مسیر حفظ قرآن، مشوق و حامی من بوده‌، یک خواهر و یک برادر دارم و برادرم هم حافظ قرآن است.

این حافظ قرآن آفریقای جنوبی درباره نحوه حفظ قرآن خود گفت: سطر به سطر قرآن را حفظ می‌کردم و با تمام شدن صفحه، آیات حفظ شده را مرور می‌کردم و در این مسیر از همراهی و تجربه استادم بهره‌مند می‌شدم.

عالیه علی در ادامه شیوه‌های آموزش قرآن در کشورش را یادآور شد و افزود: آموزش قرآن به فرزندان در آفریقای جنوبی از 9 سالگی شروع می‌شود و برای حفظ قرآن در این کشور، قرآن‌آموزان معمولا جزء به جزء پیش می‌روند.

بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم

وی بیان کرد: هر جزئی که تمام می‌شود به جزء بعدی رفته و آیات جزء جدید را حفظ می‌کنیم و محفوظات قرآنی به صورت روزانه مرور می‌‌شود.

مدارس قرآنی آفریقای جنوبی

این حافظ 19 ساله ادامه داد: در مساجد آفریقای جنوبی مدارس قرآنی فعال هستند و به علاقمندان آموزش می‌دهند، شرکت‌کنندگان از همه گروه‌های سنی هستند و کلاس‌ها به صورت جداگانه و با تفکیک گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

عالیه علی که سبک محمد صدیق منشاوی را در تلاوت می‌پسندد، در این باره گفت: قاریان مصری همه تلاوت‌های خوبی دارند، اما من سبک محمد صدیق منشاوی را می‌پسندم.

بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم

وی اظهار کرد: توصیه پدرم بود که سبک منشاوی را در تلاوت دنبال کنم و من هم به توصیه او عمل کرده و تلاوت‌های این قاری مصری را گوش می‌دهم.

رضایت از ایران

عالیه که از نحوه استقبال از قاریان و حافظان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف رضایت دارد، در این باره گفت: ایرانیان مردمی مهمان‌نواز هستند و من این کشور را دوست دارم و خوشحالم که در رقابت‌ها شرکت کرده‌ام.

وی در پایان اظهار کرد: دوست دارم رتبه خوبی در مسابقات تهران کسب کنم، در این رقابت‌ها اجرای خود را ارائه دادم، اما خیلی راضی نیستم و بهتر از این می‌توانستم باشم.

آماده//بانوی قرآنی آفریقا و عمل به توصیه پدر/ سبک منشاوی را می‌پسندم

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

35

captcha