تلاوت قرآن در خانه امام، بهترین اتفاق برای قاری بوسنیایی
کد خبر: 3708325
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
در گفتگو با ایکنا بیان شد؛

تلاوت قرآن در خانه امام، بهترین اتفاق برای قاری بوسنیایی

گروه بین‌الملل ـ قاری 35 ساله اهل بوسنی و هرزگوین تلاوت در منزل امام خمینی (ره) در جماران را بهترین اتفاق در زمان حضورش در ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن توصیف کرد.

تلاوت قرآن در خانه امام خمینی بهترین اتفاق برای قاری بوسنیایی در ایران/ ادیت شده

محمد کوبات در گفتگو با ایکنا گفت: امروز ما را به خانه امام خمینی (ره) بردند و من آن را فرصتی مغتنم شمردم تا بتوانم در آنجا قرآن تلاوت کنم. این بهترین اتفاقی بود که در سفر به ایران برایم اتفاق افتاد و واقعاً خوشحالم.

وی همچنین گفت: با حضور در مسابقات آرزوی پدرم برآورده شده و این را بزرگ ترین هدیه‌ای می‌دانم که به پدرم داده‌ام.

پدر محمد قاری بزرگی بوده  که در جنگ بوسنی کشته شده است. او که 6 سال است آموزش تلاوت می‌بیند، در رشته قرائت در این مسابقات شرکت کرده است.

وی پیش از این چند بار نیز در رقابت‌های داخلی در بوسنی و نیز مسابقات قرآن کشورهای جنوب اروپا در زاگرب، پایتخت کرواسی، شرکت کرده و دوبار اول شده است.

محمد تاکید کرد:هیچ کدام از این مسابقات از لحاظ اهمیت و نحوه برگزاری مانند رقابت‌هایی که در ایران در حال برگزاری است، نیست.

وی که راهنمای گردشگری است و علاوه بر زبان بوسنیایی، عربی و انگلیسی هم می‌داند، به دبیرستان اسلامی رفته و سپس در عربستان سعودی زبان عربی خوانده است.

این قاری قرآن از اینکه در ایران هر روز می‌تواند با مردمانی از ملت‌ها و زبان‌های مختلف آشنا شود و از آنها چیزهایی بیاموزد بسیار خشنود است. چرا که باور دارد هر روز باید چیز جدیدی یاد بگیرد.

وی که اولین بار است به ایران سفر می‌کند، از مرکز اسلامی بوسنی هرزگوین تشکر کرد که او را از برگزاری این مسابقات باخبر کردند و مقدمات سفرش به ایران را فراهم کردند.

محمد همچنین گفت: برنده شدن در این مسابقه به اندازه شرکت در این مسابقه برایش اهمیت ندارد و رویای من همین حالا و با حضور در این مسابقات به حقیقت پیوسته است.

وی افزود: برنده شدن در این مسابقه یا مسابقات دیگر برایم هدف نیست. چون نمی خواهم دچار کبر شوم. کسی که دچار کبر می‌شود،  زندگی‌اش دگرگون می‌شود و این اصلاً خوب نیست. نمی خواهم منافق باشم. نه دوست دارم بالا باشم و نه پایین. بهترین جا حد وسط است

وی افزود: هربار خواسته یا آرزویی دارم پیش از هر چیز از خدا می‌خواهم تا آنچه خیر من است برایم رخ دهد.

محمد در بخش دیگری از این گفتگو گفت: پیش از اینکه رو به قرائت بیاورم هرگز دلم نمی‌خواست عضو گروه موسیقی باشم یا خواننده شوم. چون هر شعری که خوانده می‌شود کلام بشر است. اما قرآن کلام خداست و دلم می‌خواهد کلام او را بارها و بارها تلاوت کنم تا همه پیام خدا را بشنوند. از اینکه به کشوری آمده‌ام که مردمانش عاشق قرآن و کلام خدا و حتی قاریانی هستند که کلام خدا را می‌خوانند، بسیار خوشحالم. برای ایرانی‌ها فرقی نمی‌کند ما اهل کدام کشور هستیم. فقط به این دلیل که قاری هستیم ما را دوست دارند.

مهشید آذرخش

 انتهای پیام

captcha