ثبت‌نام 159 لرستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 3708355
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
لروند خبرداد:

ثبت‌نام 159 لرستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ثبت‌نام سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن از هفتم بهمن‌ماه 96 آغاز و تا دهم فروردین‌ امسال ادامه داشت که در این فاصله زمانی 159 نفر حافظ لرستانی جهت شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

محمد لروند، رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ، در استان خبرداد و گفت: ثبت‌نام در این آزمون از هفتم بهمن‌ماه 96 آغاز شده و تا دهم فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت که در این فاصله زمانی 159 نفر حافظ جهت شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد 19 نفر آقا و 140 نفر بانو هستند.
وی با اشاره به اضافه شدن حفظ سه جزء به رشته‌های آزمون در این دوره، افزود: این دوره از آزمون در پنج رشته حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن‌کریم، 21 اردیبهشت‌ماه جاری، برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان اضافه کرد: گواهی افراد قبول شده در رشته‌های حفظ 3 و 5 جزء قرآن کریم از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و گواهی رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن‌کریم به‌صورت مشترک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی کشور، صادر خواهد شد.

خرم‌آباد و الیگودرز آمار بیشترین ثبت‌نامی را به خود اختصاص داده‌اند

وی با اشاره به این‌که شهرستان‌های خرم‌آباد و الیگودرز آمار بیشترین ثبت‌نامی را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در این دوره 23 نفر در رشته حفظ 3جزء، 35 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 51 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 17 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 33 نفر در رشته حفظ کل، شرکت کرده‌اند، که در صورت کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی، به مرحله بعد که آزمون شفاهی است، راه می‌یابند.
لروند عنوان کرد: آزمون حُسن حفظ در استان انجام شده و آزمون تجوید و صوت و لحن با حضور شرکت‌کنندگان در مرکز تهران برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که در دوره قبل 5 نفر از استان موفق به کسب مدرک حفظ شدند، ادامه داد: از این تعداد 2 نفر موفق به کسب مدرک درجه 3 و سه نفر موفق به کسب مدرک درجه 5 شدند.

انتهای پیام

captcha