نمایش آثار شهرسوخته سیستان در موزه ملی
کد خبر: 3708361
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

نمایش آثار شهرسوخته سیستان در موزه ملی

گروه فرهنگی- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: آثار شهرسوخته سیستان به‌زودی با هدف آشنایی مردم سایر نقاط کشور با فرهنگ و تمدن دیرینه این خطه در موزه ملی کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علیرضا جلال‌زایی گفت: آثار شهرسوخته سیستان به‌زودی با هدف آشنایی مردم سایر نقاط کشور با فرهنگ و تمدن دیرینه این خطه در موزه ملی کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: آثار پلی کروم یا اشیاء چند رنگ شهرسوخته، به‌عنوان شهری با تمدن 5 هزار ساله، در موزه ملی به نمایش درخواهد آمد.
وی اظهار کرد: موضوع تغییر محتوای اشیای موزه زابل که از سال 85 تاکنون در حال پیگیری بوده، امسال با انتقال اشیاء آن به موزه منطقه‌ای جنوب شرق و جایگزینی اشیا جدید در موزه زابل محقق خواهد شد.
جلال‌زایی بیان کرد: انتقال اشیاء شاخص شهرسوخته از موزه ملی به موزه زابل نیز به صورت موقت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد که در اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

نمایش آثار شهرسوخته سیستان در موزه ملی

انتهای پیام

captcha