تشویق به تکثر نسل؛ کارکرد قرآنی صیانت از فرزندآوری
کد خبر: 3708383
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
یاوری مطرح کرد:

تشویق به تکثر نسل؛ کارکرد قرآنی صیانت از فرزندآوری

گروه اجتماعی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی تشویق به تکثر نسل فرزندآوری در قرآن را از کارکردهای قرآنی صیانت از فرزندآوری دانست و گفت: در قرآن و روایات شدیداً نسبت به خیرات و برکات فرزندآوری اشاره شده است این در حالی‌است که ممنوعیت از انعقاد نطفه، به‌نوعی فرزندکشی خفی است.

تشویق به تکثر نسل؛ کارکرد قرآنی صیانت از فرزندآوری

به گزارش ایکنا از لرستان، احسان یاوری، عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) شهرستان بروجرد، امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه در دومین همایش ملی «قرآن و حقوق» که به میزبانی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهارکرد: بهترین کامل‌ترین دستورات برای اداره بشر در قرآن‌کریم آمده است.
وی فرزندآوری را مهم‌ترین کارکرد خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: تدابیری در قرآن برای صیانت از فرزندآوری بیان شده است.
یاوری، خانواده را بنیادی‌ترین سلول جامعه دانست و افزود: اهمیت خانواده زمانی نمایان می‌شود که به کارکردهای آن بیشتر توجه شود، کمااینکه کارکرد فرزندآوری عالی‌ترین کارکرد خانواده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی در خصوص تدابیر حفاظت از فرزنداوری، گفت: در آیات قرآن و در سیاست الهی قرآن تدابیری برای حفظ و صیانت از فرزندآوری وجود دارد.

فرزندآوری از چالش‌های نظام اجتماعی است

وی با بیان این‌که تدابیر قرآن برای صیانت از فرزندآوری به دو دسته کیفری و اجتماعی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: امروز فرزندآوری از چالش‌های نظام اجتماعی است.
یاوری به مذمت و ممنوعیت از عمل زشت هم‌جنس‌بازی در قالب لواط اشاره و تصریح کرد: این عمل زشت با عنوان عایشه بزرگ و عمل خبیث بیان شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی گفت: در دو روایت به‌علت حرام بودن لواط اشاره شده، اگر لواط حلال بود مهر زنان و مردان نسبت به هم کم می‌شد و نسل انسان قطع می‌گردید و مذمت این عمل زشت برای صیانت از کارکرد فرزنداوری خانواده است.

نداشتن فرزند و بزرگ‌سالی دلیل بر انحلال خانواده نیست

وی تشویق به تکثر نسل فرزندآوری در قرآن را از کارکردهای قرآنی صیانت از فرزندآوری دانست و افزود: در قرآن و روایات شدیداً نسبت به خیرات و برکات فرزندآوری اشاره شده است این در حالی‌است که ممنوعیت از انعقاد نطفه، به‌نوعی فرزندکشی خفی است.
یاوری با طرح این سؤال که آیا نداشتن فرزند و بزرگ‌سال بودن دلیل بر انحلال خانواده است، اضافه کرد: نداشتن فرزند و بزرگ‌سالی دلیل بر انحلال خانواده نیست به‌طوری‌که حضرت زکریا صاحب فرزند نمی‌شد و در بزرگسالی صاحب فرزند شد.

 

انتهای پیام

captcha