نظر نماینده ایران در مورد اجرای خود در فینال مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3708462
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

نظر نماینده ایران در مورد اجرای خود در فینال مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن ابراز رضایت از تلاوت خود در مرحله فینال این رشته به تحلیل اجرای خود پرداخت.

نظر نماینده ایران در مورد اجرای خود در فینال مسابقات بین المللی قرآن

مصطفی اصفهانیان، نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن کریم، بعد از اجرای مرحله فینال این رشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: خوشبختانه و به لطف الهی و با توسل به اهل بیت(ع) دو سوالی که هیئت داوران به عنوان سوالات مرحله فینال پرسیدند را بدن نقص پاسخ دادم.
وی افزود: در زمینه های دیگر همچون صوت و لحن و تجوید نیز تلاوتی شبیه مرحله مقدماتی داشتم که خودم از این اجرا رضایت دارم.
اصفهانیان با اشاره به اینکه مقداری ریتم تلاوت را کند کرده است، بیان کرد: برای اینکه تسلط بیشتری بر روی اجرا و محفوظات داشته باشم مقداری ریتم تلاوت را پایین انتخاب کردم. در مجموع از تلاوتی که در این مرحله انجام دادم راضی هستم اما قضاوت اصلی را باید هیئت داوران داشته باشند.
این حافظ کل قرآن اظهار کرد: همینقدر که توانستم بدون هیچ اشکالی به این دو سوال در مرحله فینال پاسخ بدهم کاملاً راضی هستم و در واقع رضایت من از هر دو مرحله مسابقات در حد مطلوب است.
نماینده ایران در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از کسب رتبه و رده‌بندی نهایی رشته حفظ چیست، گفت: من هم مانند سایر دوستانی که سال‌های قبل در مسابقات بین‌المللی حضور یافته بودند، تلاش داشتم تا بهترین اجرای خودم را داشته باشم.
وی با تأکید بر اینکه سطح مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن به مراتب بالاتر از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است، افزود: لذا حافظ قرآنی که در مسابقات کشوری حضور می‌یابد و رتبه کسب می‌کند و به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران انتخاب می‌شود، کار نسبت به مرحله کشوری راحت‌تر است. در این چند سال اخیر هم همه حفاظ ایرانی رتبه اول مسابقات را کسب کرده‌اند و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانم این روند موفقیت را ادامه دهم.
اصفهانیان در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که معمولا قبل از اجرا به چه طریقی تمرکز خودتان را به دست می‌آورید، اذعان کرد: در زمان تلاوت بیشترین تمرکزی که می‌گیرم از طریق توسل به ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت زهرا(س) است. در این ایام و در مرحله فینال نیز با توجه به اینکه در ایام ماه شعبان قرار داریم، توسل ویژه ای به امام سجاد(ع) داشتم. تمرکز یک حافظ قرآن بر بحث حسن حفظ است و در کنار آن باید به بحث صوت و لحن نیز توجه شود تا اجرای خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha