آگاهی‌بخشی و خودمراقبتی؛ دو اصل مهم در ارتقای سلامت كشور
کد خبر: 3708470
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
بهادر مطرح كرد:‌

آگاهی‌بخشی و خودمراقبتی؛ دو اصل مهم در ارتقای سلامت كشور

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز آگاهی‌بخشی از سوی دست‌اندرکاران سلامت، در کنار توجه به امر خودمراقبتی از سوی مردم را دو اصل مهم در ارتقای سلامت کشور عنوان کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، سوم اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح ایستگاه سلامت این دانشگاه، با اشاره به محوریت شعار امسال هفته ملی سلامت که بر «پوشش همگانی سلامت» تاکید دارد، گفت: این شعار، همسو با تلاش‌های وزارت بهداشت، در راستای توسعه خدمات سلامت در کشور است.
وی، طرح تحول نظام سلامت را نیز نمود گویای این تلاش برشمرد که به کمک اجرای ملی این طرح از سال 93، خدمات در اقصی نقاط کشور، گسترده‌تر شد و در ادامه آگاهی‌بخشی از سوی دست‌اندرکاران سلامت، در کنار توجه به امر خودمراقبتی از سوی مردم را دو اصل مهم در ارتقای سلامت کشور عنوان کرد.
اکبر اجرائی، دبیر هفته سلامت دانشگاه نیز گفت: این ایستگاه‌ها به مناسبت هفته ملی سلامت، با ارائه خدماتی نظیر مشاوره دارویی، مشاوره تغذیه، مشاوره سلامت روان، سنجش نمایه توده بدنی، سنجش فشارخون و قندخون، از امروز تا پایان هفته، دائر شده است .
وی از ارزیابی سکته‌های قلبی و مغزی، آموزش احیای قلبی-ریوی و ارائه خدمات سمن‌های سلامت، به عنوان دیگر برنامه‌های این ایستگاه نام برد و گفت: دیگر مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز شامل بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان در سراسر استان، با برپایی ایستگاه‌های مشابه، در طول این هفته ارائه خدمات سلامت می‌پردازند.
یاداور می‌شود، ایستگاه سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در هفته سلام از ساعت هشت صبح تا 14، در مقابل درب ورودی ساختمان مرکزی دانشگاه واقع در بلوار کریمخان زند، پذیرای عموم است.
انتهای پیام

captcha