تحلیل «امین پویا» از چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3708486
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

تحلیل «امین پویا» از چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشورمان با تحلیلی که از چهارمین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن ارائه داد، رقابت‌های این روز را قابل قبول و رضایت‌بخش دانست.

 تحلیل «امین پویا» از چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان امروز، 3 اردیبهشت‌ماه نیز چون روزهای قبل با حضور در استودیو شبکه قرآن و معارف سیما به تحلیل اجراهای چهارمین روز از مسابقات بین المللی قرآن پرداخت و اظهار کرد: رقابت‌های امروز قابل قبول و رضایت‌بخش بود و می‌توان گفت متسابقان امروز خوش درخشیدند.
پویا در ادامه با اشاره به اینکه رقابت‌های امروز رقابت بین خیلی‌خوب‌ها بود، افزود: به‌جز حافظ کشور عراق «علی عقیل خلیل البطاط» که به خاطر اضطراب و استرسی که داشت و همین امر در تلاوتش تأثیر گذاشت و مشکل حسن حفظ داشت بقیه متسابقان تلاوت‌های قابل قبولی داشتند.
قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه هر کسی در زمان تلاوت کمتر اضطراب داشته باشد بهتر تلاوت می‌کند، گفت: «موسی احمد اعلی» نماینده کشور موریتانی بجز اینکه یکی دوتا مکث داشت ولی در مجموع تلاوت خوبی داشت و همچنین محمد رشاد از مصر نیز تلاوت خیلی خوبی داشت و در حسن حفظ تنها یک ایراد داشت ولی در صوت و لحن خیلی خوب بود و توانست تلاوت خوب و بدون ایرادی داشته باشد.
پویا افزود: در کل تلاوت اصفهانیان، نماینده ایران در این دوره از مسابقات و «محمدرشاد عبد السمیع عزیز» نماینده کشور مصر خیلی خوب و قابل قبول بود و می‌توان گفت رقابت تنگاتنگی بین این دو وجود دارد. نمرات این دو متسابق خیلی نزدیک به هم است که این کار داوران را خیلی سخت می‌کند.
قاری بین‌المللی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌کننده بنگلادش در مرحله مقدماتی خیلی صداش گرفته بود و با صدایی خش‌دار تلاوت کرد که همین امر موجب شد تا هم برای بینندگان و هم داروان آزاردهنده باشد ولی در مقابل امروز با آمادگی خیلی خوبی و با صدای بدون خش قرائت کرد.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha