سطح بالای خطابه‌خوانی و سطح پائین قرائت در مسابقات طلاب
کد خبر: 3708529
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
قاری ممتاز قم عنوان کرد:

سطح بالای خطابه‌خوانی و سطح پائین قرائت در مسابقات طلاب

گروه حوزه‎های علمیه ــ  قاری ممتاز قم در ارزیابی خود از برپایی دومین دوره مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام گفت: در این دوره از مسابقات شاهد سطح بالای رشته خطابه‌خوانی و سطح پائین قرائت بودیم و در مجموع با توجه به قدمت اندک، وضعیت خوبی را شاهدیم.

سطح بالای رشته خطابه‌خوانی؛ سطح پائین قرائت در مسابقات طلاب

علی کعبی، قاری ممتاز استان قم در گفت‌وگو با ایکنا؛ در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: این مسابقات، جدید است و چون دومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند ضعف‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه سطح این مسابقات متوسط است افزود: با توجه به قدمت کم این مسابقات سطح آن خوب است ولی در مجموع نسبت به انتظاراتی که داریم، متوسط بوده است.

کعبی بیان کرد: رقابت‌های حفظ، متوسط بود ولی به خصوص متسابقین در رشته خطابه، خیلی قوی بودند و برخی افرادی که استاد دانشگاه و مدرس مدارس علمیه بوده‌اند در این مسابقات حضور دارند.

وی افزود: در رشته قرائت یکی دو کشور مانند ایران و عراق خوب هستند، کویت نیز متوسط بود و در مجموع هم رقابت بین دو سه کشور بیشتر نیست.

این قاری با اشاره به وجود برخی بی‌نظمی‌ها در اجرای مسابقات، عنوان کرد: این مسئله به علت کم‌بودن قدمت این مسابقات است.

یادآور می‌شود، دومین دوره مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام از روز اول اردیبهشت‌ماه با حضور 71 نفر از 46 کشور جهان در حال برگزاری است و امروز رقابت‌های فینال آن در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) انجام می‌شود.

عصر امروز نیز آئین اختتامیه این مسابقات با حضور آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایشات پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha