رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد رعایت عدالت استانی در توزیع بودجه‌ است/بررسی بیمه تکمیلی هنرمندان طی دوماه
کد خبر: 3708548
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد رعایت عدالت استانی در توزیع بودجه‌ است/بررسی بیمه تکمیلی هنرمندان طی دوماه

گروه فرهنگی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدالت استانی در توزیع بودجه‌های فرهنگی و هنری را از رویکردهای مهم این مجموعه بیان کرد و با اشاره به اینکه ایران فقط تهران نیست، گفت: تلاش می‌کنیم امکانات به کل کشور تسری یابد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، سوم ادیبهشت در نشست با هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان‌شرقی، در محل مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، توسعه فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را از جمله رویکردهای مهم این وزارتخانه بیان و اظهار کرد: ما به این رویکرد مهم به شدت نیاز داریم که در این زمینه توسعه سالن های سینما را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم و تعداد ١٠٠ سالن طی سال گذشته افتتاح شد تا مجموع سینماهای فعال کشور به عدد ٥٠٠ برسد.

رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد رعایت عدالت استانی در توزیع بودجه‌ است

وی ادامه داد: همین رویکرد در سال‌جاری نیز با قدرت تداوم می یابد و تلاش می‌کنیم ١٠٠ سالن سینما نیز طی امسال به بهره برداری برسد، چون این اقدامات بهترین فرصت برای تولید و فروش صنعت سینمای کشور است.

صالحی با ارایه آماری از وضعیت سینمای ایران طی فروردین ماه امسال، گفت: در این مدت میزان فروش فیلم های سینمایی بیش از ٤٥٠ میلیارد  ریال بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٥٢ درصد رشد داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: به لحاظ تعدا تماشاگران نیز سینمای ایران در همین مدت با چهار میلیون و ٦٨٤ هزار نفر شاهد رشد ٤٦ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است که این آمارها نشان دهنده نتیجه بخش بودن رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در توجه به توسعه فضاهای فرهنگی است.

وی ایجاد خیابان‌های فرهنگ و هنر را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه برشمرد که نخستین گام آن در شهر یزد با همکاری شهرداری این شهر به انجام رسید و تلاش می شود همین روند در سایر شهرها نیز ادامه یابد تا محلی برای برگزاری فستیوال های مختلف با حضور شهروندان باشد.

صالحی، حمایت از فعالان فرهنگی و هنری را از دیگر رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان و اظهار کرد: در این زمینه نیز گام ‌های خوبی طی دو سال اخیر برداشته شده است که افزایش فعالان فرهنگی و هنری بیمه شده از ١٨ هزار و ٢٠٠ نفر به بیش از ٢٩ هزار نفر از آن جمله است.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی هنرمندان و خبرنگاران عضو صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران نیز در دستور کار قرار دارد و اعلام می کنم این نوع بیمه را با سرعت انجام داده و تقاضاهای واصل شده ظرف حداکثر دو ماه رسیدگی و تکمیل می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدالت استانی در توزیع بودجه‌های فرهنگی و هنری را از دیگر رویکردهای مهم این مجموعه بیان کرد و با اشاره به اینکه ایران فقط تهران نیست، افزود: ما تلاش می کنیم امکانات به کل کشور تسری یابد و در این راستا از سال گذشته طرح امضای تفاهم نامه با استان‌های مختلف برای اجرای طرح های فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار داده ایم.

صالحی اظهار کرد: به همین منظور با تفاهم نامه ای که با آذربایجان‌شرقی منعقد شده است، اعتباری افزون بر ٢٨٠ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز تالار مرکزی تبریز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد که دو سالن ١١٠٠ و ٩٠٠ نفری برای موسیقی و تئاتر در آن ساخته شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش آذربایجان در استحکام بخشی ایران زمین در طول تاریخ، یادآور شد: ایران همواره و امدار آذربایجان و استقلال ایرانیان مرهون مردم این خطه است که همچون دژ مستحکم در برابر هر گونه تجاوز به ایران ایستادگی کرده اند و امروز ما مدیون پایداری، همت و رادمردی مردم آذربایجان و تبریز هستیم.

 انتهای پیام

captcha